Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har fått time til jordmor i Trondheim tidligere enn det begge ganger. Både i 2019 og nå i 2022. Begge ganger rundt uke 8. Men har inntrykk av at jeg kunne fått tidligere forrige gang om jeg hadde ringt før og tidligere denne gang om det ikke hadde vært for sommerferie. Men syns uke 8 var ganske passelig da, fikk tatt alle blodprøver. Jeg kontakta derimot lege tidligere for å få henvisning til ultralyden i uke 12, men den henvisninga sendte hun uten at jeg måtte inn på time.Jeg bor i Trondheim og hos legen min får man ikke time før uke 12 "fordi en del mister før det likevel"... og første time hos jordmor er uke 24 uansett hvor tidlig man melder graviditeten sin.
Sånn var det i 2016 og 2018 i alle fall. I 2017 hadde det kommet nye retningslinjer om tidlig førstekontroll, men de sa de så på det som en unødvendig anbefaling
Er ganske fornøyd med legen min likevel da, og særlig fordi han har egen ultralydmaskin. Får dermed ul hver gang jeg er hos han
Jeg skal ringe på fredag, da er jeg 4+6 for skal ta nipttest privat i uke 9 og må spørre om de er villig til å ta selve blodprøven for meg. Hvis ikke må jeg på leit etter en sykepleier Booker vel samtidig første svangerskapskontroll til uke 12 om jeg ikke får komme før denne gangen heller.
Skal ordne oss privat UL i uke 8.
Jeg har fått time til jordmor i Trondheim tidligere enn det begge ganger. Både i 2019 og nå i 2022. Begge ganger rundt uke 8. Men har inntrykk av at jeg kunne fått tidligere forrige gang om jeg hadde ringt før og tidligere denne gang om det ikke hadde vært for sommerferie. Men syns uke 8 var ganske passelig da, fikk tatt alle blodprøver. Jeg kontakta derimot lege tidligere for å få henvisning til ultralyden i uke 12, men den henvisninga sendte hun uten at jeg måtte inn på time.
Denne gangen får jeg bare annenhver time hos jordmor, men fikk både første og andre hos jordmor. Sokner til NidarvollDet avhenger sikkert av hvilken helsestasjon/jordmor man sokner til. Venninna mi fikk kun én time til jordmor i hele svangerskapet fordi de prioriterte førstegangsgravide og hun venta nr 2.
Har aldri fått før i uke 24 selv
Jeg soknet til Nidarvoll tidligere. Fikk også bare annenhver gang i 2.svangerskap. Får du komme inn før uke 24?Denne gangen får jeg bare annenhver time hos jordmor, men fikk både første og andre hos jordmor. Sokner til Nidarvoll
Ja var inne der i uke 8 og så igjen i uke 24.Jeg soknet til Nidarvoll tidligere. Fikk også bare annenhver gang i 2.svangerskap. Får du komme inn før uke 24?
SnikerForrige svangerskap som forøvrig endte i SA i veke 7, fikk eg time hos jordmor i veke 4, syntes selv det var veldig tidlig, men dei prøvde visst å ta den første samtalen så fort som mulig. Denne gangen har eg gitt beskjed til fastlegen, men ikkje orket å ringe til jordmor enda i frykt for at dei setter meg opp snart. Vil helst vente til etter UL i veke 12, men skjønte at man må ta blodprøver før den tid?
Takk for påminnelsenSniker
Husk at man skal ha en tul I uke 11-13 så man bør gå tidligere for å få henvisning
Be lege/jordmor sende henvisning til privat gyn med offentlig avtale, de har bedre kapasitet, så kanskje du får en rundt uke 6Takk for påminnelsen
Fikk det gjennom fastlege som er første eg går til når eg får positiv test ifm historikken. Skulle egentlig ha i veke 6 for å utelukke exu men fordi alle no har rett på tidlig ultralyd i veke 11-13 får ikkje eg før pga kapasitetsutfordringer. Skulle myyye heller hatt UL i veke 6 for så å VITE at eg ikkje potensielt mister en eggleder til eller blør i hel, enn å ha i veke 12, men det var no det sjukehuset meinte var rett. Krysse bare fingrane no for at spiren sitter på rett sted og tar opp kapasitet med regelmessige blodprøver istedenfor. Hilsen frustrert gravid.
Ja men koster 8t reising + fri fra jobb så har ikkje prioritert det foreløpig. Prøver å stole på sjukehusets medisinske vurdering. Var bare litt frustrert i forrige innlegg Går nok bra for har ingen tegn til exu enda!Be lege/jordmor sende henvisning til privat gyn med offentlig avtale, de har bedre kapasitet, så kanskje du får en rundt uke 6