Lege eller jordmor?

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Eller begge dele?
Hvem skal dere på svangerskapskontroller hos?

Skal til jordmor i uke 12, på første kontroll. Så får jeg se etter det om jeg fortsetter bare der eller til fastlegen i tillegg :)

Begge deler..
Skal på første svangerskapskontroll hos fastlegen i uke 12. Bor i Oslo og fikk ikke time hos jordmor før i uke 16 da jeg henvendte meg på helsestasjonen jeg hører til. [emoji52]

Blir sikkert bare jordmor denne gangen, gikk til begge sist, men får kun turnuser, og hadde sikkert 3forksjellige, så det var slitsomt :)

Usikker :-) skal følges opp på kk, så jeg vet ikke helt hva de tenker om veien videre :)

Privat jordmor og evt lege for blodprøver.

Fikk oversikt av legen hvor de tar ca annenhver gang lege og jordmor. Hadde det sist også som førstegangs og syns det var veldig greit [emoji4] legen min er veldig praktisk av seg og tar for det meste bare det hun må av blodprøver, målinger osv, ikke noe snakk om fødsel osv. Så da har det vært greit med jordmor for å gå igjennom dette med ellers[emoji1]

Skal til legen første gangen, er første-gangs så viste ikke hvordan dette fungerte.. så ringte da legen :) Men tror jeg vil gå til jordmor sånn egentlig. Hun vi har her har jeg hørt kjempemasse bra om :)

Blir litt begge deler. Uke 12 og 26 hos lege pga blodprøver og glukosebelastning. Sleit med ryggen forrige svangerskap så jobbet også gradert en periode for å kunne ha kortere dager, så ble en god kombinasjon sist. Følte meg veldig godt ivaretatt :)

Jordmor i hovedsak, men lege når det trengs til blodprøver og tester. Har erfart at jordmødre ofte kan mer om det jeg trenger å vite, enn legene gjør :)

Jordmor :) Blir fulgt opp tett av lege(r) på sykehuset, så ser ikke behovet for å gå til lege «hjemme».

Vet ikke enda. Siden jeg skal ha planlagt KS så er det kanskje mest naturlig med lege?

Skal til jordmor i morgen (8+0) og da avtaler vi første legetime. Jordmor her har ett litt dårlig rykte, så ser etter jeg har møtt henne om jeg bare går til legen eller om jeg deler på det

Begge deler. Blodprøver hos legen, og mer oppfølging og samtaler hos jordmor.

Jordmor. Sist gikk jeg til lege, han hadde dårlig tid og liten kunnskap om svangerskap og fødsel. Nå blir det blodprøver hos lege, resten hos jordmor.

Vi får se. Jeg foretrekker jordmor, men denne gangen blir ting litt mer komplisert med tanke på at jeg har noen helseutfordringer som ikke var tilstedet forrige gang. Skal til legen i uke 13 så tenkte å høre med han da.

Sist var det kun lege, og veldig somatisk. Tror jeg vil prøve jordmor fra første time denne gang :)

Er så usikker. Er vikarlege her nå så tror derfor det blir jordmor. Kommer kanskje til å dra til legen første gangen da. Har ikke bestemt meg egentlig:rolleyes:

Back
Topp