Lege eller jordmor?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Iløpet av svangerskapet blir det etterhvert noen kontroller. Man skal bekrefte svangerskap, få helsekort for gravide, følges opp med tanke på vekst og generell helse i svangerskapet.. Her i Norge står vi fritt til å velge selv hvem vi vil dra til av lege og jordmor for disse svangerskapskontrollene. Og vil du veksle på så kan du gjøre det også.

Kommer du til å dra mest til lege eller jordmor når du skal på kontroll? Hva føler du er best for deg, og har du noen formening om hvorfor du tenker den ene eller den andre veien? Eller vil du veksle mellom begge deler?

Blir nok mest hos jordmor, men enkelte timer hos legen.
Mest for at jeg selv tenker at jordmor er faktisk utdannet til akkurat dette, og hun har tid til og høre når man skaø fortelle

Mest til legen fordi jeg liker henne best. Men jordmoren skal jeg til mot slutten for å få akupunktur [emoji4]

Jeg kommer til å gå til begge. Forrige svangerskap gikk jeg kun til legen, og synes det var greit, men etter en traumatisk fødsel sist så ønsker jeg å gå til jordmor å snakke en del i forkant av fødsel denne gangen :) men legen min er veldig flink på dette med svangerskap, så jeg ønsker derfor å gå til begge :)

Her blir det nok begge deler. Jeg har en fantastisk lege og hadde et par besøk hos jm i slutten av sist svangerskap som jeg har vært så heldig å få igjen. Blir en del ekstra oppfølging grunnet litt utfordringer sist, så da er det greit å kunne lene seg på begge[emoji4]

Jeg skal til jordmor på tirsdag. Kjenner jeg gruer meg litt... Fikk beskjed av legen at hun kan være litt kvass. Jeg er bittelitt over snittet når det gjelder kropp og hun kunne visst være veldig hard om man hadde noen kg ekstra. Greit nok det[emoji85] Men når legen sier at jeg må åpne slusene til ørene å ikke ta til meg alt hun sier så kjenner jeg at jeg ble litt redd for hva hun kommer til å si[emoji28][emoji85]

Back
Topp