Lege eller jordmor?

Blir nok jordmor ...men må vel til lege for å ta blodprøver og sånn ??
Skal til jordmor for første gang nå på tirsdag .. og skal til første svangerskapskontroll til fastlegen 3 august ( for å ta blodprøver og sånn )

Blir vel begge denne gangen også[emoji4] hvis jeg får den jordmora jeg vil da, hvis ikke blir det bare lege.

Her blir det begge deler siden jeg får oppfølgning på kk[emoji4]

Jeg ble anbefalt begge siden det er første, så da gjør jeg det :)

Har en super fastlege, men vet hun har veldig mange pasienter, så føler at jordmor har "bedre tid". Håper bare jeg får ei jordmor denne gang som ikke bare skal pirke på alt som ikke er helt etter boka!
Å komme inn som overvektig førstegangs gravid og bare få høre "nei, du er alt for stor og dette vil skade fosteret" "du kommer til å få svangerskapsdiabetes" "..er du sikker på at disse prøvene er utført riktig?"(da jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes).
Er man overvektig, hormonell og oppblåst er det litt unødvendig å fortelle deg at du er tykk, man er faktisk helt klar over det selv

Vil nok gå hovedsakelig til jordmor. Bruker den samme som sist og stoler veldig på henne. Føler hun ser hele meg, ikke bare svangerskap eller min helse men helheten.

Blir nokk begge! Håper på ei bedre jordmor denne gangen, følte meg ikkje hørt sist gang! Og denne gangen trenger eg støtte og tryggheit!

Blir bare jordmor denne gangen :) Har gått til jordmor og lege med de to andre. Men denne gangen føler jeg for å bare gå til jordmor. Har veldig god kjemi med henne. Skal kun til lege for å ta blodprøve ;)

Blir mest bare lege tror jeg. Driver og vurderer om jeg skal ringe for å få time hos jordmor, eller droppe det denne gangen og. Hadde en dårlig opplevelse sist med at jeg kom til en jordmorstudent som hadde så mye på programmet for timen at hun ikke hadde tid til å lytte til meg.

Back
Topp