Lege eller jordmor?

Ønsker du å gå kun til lege eller kun til jordmor på svangerskapskontroll? Eller til begge?
Jeg kommer til å gå mest til jordmor og ta kontroller hos legen når jordmor ikke har kapasitet[emoji4]

Uten tvil jordmor, da jeg opplever at hun har mye mer kompetanse på svangerskapsomsorg. Går til legen nå første gangen for blodprøvetaking, men resten på sykehus og hos jordmor på helsestasjonen :-)

Liker både legen og jordmoren jeg har, så..blir nok begge :)

Blir å gå til begge. Legen skal vurdere blodtrykket og evt sykemelding. Jordmor følger opp resten.

Mest til jordmor! Men må uansett til legekontoret for å ta blodprøver.

Første hos lege pga blodprøver, så oul og resten jordmor. Hun er så flink på det med graviditet, sorgbearbeidelse ift abort, kampen for å bli gravid via ivf, vegen videre etter vanskelig fødsel ift ny osv.
Empati og forståelse er bedre i svskapsomsorgen hos henne rett og slett fordi hun er mer spesialisert når d kommer til svskap, fødsel og barseltid.
Legen sender hun meg til uansett hvis det er noe utenfor det hun kan gjøre noe med.

Jeg gikk til lege for svangerskapskontroll. Men har i utgangspunktet bestilt 24 ukers kontrollen hos jordmor. Men så sa legen min at han anbefalte at jeg tok 24 ukers kontrollen også hos han, pga glukosebelastningstesten. Noen andre som vet noe om det? Kan man ha 24 ukers kontrollen hos begge? Kunne veldig gjerne tenkt meg å hilse på jordmor- har bare legevikar nå pga fastlege er borte ett år. Han har jeg null kjemi med (vikaren altså) [emoji58]

Jeg gikk til lege for svangerskapskontroll. Men har i utgangspunktet bestilt 24 ukers kontrollen hos jordmor. Men så sa legen min at han anbefalte at jeg tok 24 ukers kontrollen også hos han, pga glukosebelastningstesten. Noen andre som vet noe om det? Kan man ha 24 ukers kontrollen hos begge? Kunne veldig gjerne tenkt meg å hilse på jordmor- har bare legevikar nå pga fastlege er borte ett år. Han har jeg null kjemi med (vikaren altså) [emoji58]
Jeg har kontrollen hos jordmor, hun bare ba meg bestille time til glukosebelastning hos legen noen dager før timen til jordmor[emoji4]

Jordmor[emoji4] Hadde tenkt på en kombinasjon, men syns jordmor tar seg mere tida.

Back
Topp