Lege eller jordmor :)

Har til nå gått til jordmor på både helsestasjonen og sykehuset. Men fra nå blir det kun kontroller på sykehuset pga alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Bruker kun jordmor :) Hun har mer interesse for temaet + masser av mer tid til å bruke på deg og ditt ufødte barn :D

Jeg har vært mest hos jordmor men går til fastlegen innimellom. F. Eks når jeg hadde gluko testen, da var d greit å ta kontroll hos lege samtidig.

Ellers har jeg pga min vonde barndom oppfølging av psykolog og psykiatrisk sykepleier og synes det er greit. Men den 25 august skal d være samarbeidsmøte om tida etter fødsel :( jeg føler at de ikke stoler helt på at jeg kan ta meg av minien vår når hun kommer. Men i starten snakket alle om barnevernet men heldigvis har de skjønt at det ikke er behov for å blande dem inn. Jeg går ikke på medisiner, er så å si avholdsmenneske og røyk/ snus/ dop er noe jeg aldri har prøvd og ikke kommer til å prøve. I tillegg er jeg i fast 100% som lærer. Så jeg er veldig spent på utfallet av det møtet. Men jeg skal vertfall ikke la meg pille på nesa. Mini er min og barnefars og vi kommer til å klare det. For vi har ønsket barn i noen år og endelig hadde vi økonomi oSv til å prøve.

Jeg har vært mest hos jordmor men går til fastlegen innimellom. F. Eks når jeg hadde gluko testen, da var d greit å ta kontroll hos lege samtidig.

Ellers har jeg pga min vonde barndom oppfølging av psykolog og psykiatrisk sykepleier og synes det er greit. Men den 25 august skal d være samarbeidsmøte om tida etter fødsel :( jeg føler at de ikke stoler helt på at jeg kan ta meg av minien vår når hun kommer. Men i starten snakket alle om barnevernet men heldigvis har de skjønt at det ikke er behov for å blande dem inn. Jeg går ikke på medisiner, er så å si avholdsmenneske og røyk/ snus/ dop er noe jeg aldri har prøvd og ikke kommer til å prøve. I tillegg er jeg i fast 100% som lærer. Så jeg er veldig spent på utfallet av det møtet. Men jeg skal vertfall ikke la meg pille på nesa. Mini er min og barnefars og vi kommer til å klare det. For vi har ønsket barn i noen år og endelig hadde vi økonomi oSv til å prøve.

Er det første barnet ditt? :) Sikkert du klarer deg med babyen fint. ikke stress deg for mye :) :) :)

Jeg har brukt lege i ferietiden nå, men skal til jm igjenn snart :-)
Foretrekker jm da hun vet mer enn legen om svangrskap, og jeg har hatt turbulente sådan hver gsng.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg skal ringe jm for å få timen. Kan man gå oftere på kontroller enn hver 4.uke?

Første kontroll var hos fastlegen min. Deretter oul på sykehuset, så jm i uke 24. Var en tur hos fastlegen i uke 26 for å få sykemelding pga bekkenlåsning, og kontrollen i uke 28 blir også hos fastlegen pga jm er på ferie da. Deretter blir de neste kontrollene hos jm. :) en fantastisk hyggelig jm så vil helst gå til henne :)

jeg går til begge deler. føler jeg får mer av å gå til jordmor, men har hatt samme lege i alle år, så en fordel med en som kjenner til meg/ medisinske tingene i tillegg:-)

Jeg skulle til jordmor, men hin ikke har noe ledig før midten av oktober :o Så skal til legen, men det er litt langt å kjøre :(

Skal til lege kontroll endelig. Det var ikke så lett å få timen :( Jm er opptatt, så blir det lege. Sist var jeg på kontroll i uke 22, nå er i 28+2

Er det første barnet ditt? :) Sikkert du klarer deg med babyen fint. ikke stress deg for mye :) :) :)

Ja det er vår første. :) jeg blir egentli mer og mer rolig for hver dag som går og jeg kjenner mini sparke. Men er jo så mye nytt å se fram til.

Sent from my iPhone using BV Forum

Bare jm her

Gikk til lege i begynnelsen, men nå går jeg bare til jordmor, føler jeg får mer informasjon om alt fra jm enn fra legen :)

Begge deler. Legen er veldig flink og hyggelig, jordmora jeg går til er ikke så flink, men går dit av og til likevel (har ikke time hos henne så ofte). Går til legen ganske ofte for tida grunnet en del småproblemer og for å fornye sykemelding. Og veldig greit med god oppfølging synes jeg :)

Back
Topp