Lege eller jordmor :)

sladkoeghka

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Går dere til kontroll til legen eller jordmor? Begge deler? Og hvis dere går til en av de, hvorfor? Bare spennende å høre :)

Jeg brukte mest lege i forrige svangerskap, var hos jordmor et par ganger. Nå har jeg ikke bestemt meg enda :) Hvis jeg skal til jm, må bestille time snart :)

Det blir kanskje hyppigere kontroller etterhvert som det nærmer seg termin også?

Jeg går til lege. Gikk til jordmor med førstemann, men jeg likte henne rett og slett ikke som person. Har en veldig flink og grei lege, så har derfor valgt han i andre og tredje svangerskap.

Sent from my iPhone using BV Forum

Går kun til fastlege. Synes det er greit, hun er effektiv og det er ikke så mye tomsnakk:)

Vært ca annenhver gang til nå og kommer nok til å fortsette med det :-)

Her har kommunen lagt opp til at man først og fremst går til jordmor, med et par kontroller hos fastlege. Har valgt å følge dette, men kunne like gjerne gått kun til legen. Syns det blir litt mye dilling og tomsnakk hos jordmor, jeg vil helst bare kontrollere at alt er som det skal, ut over det klarer jeg meg selv ;)

Vil helst gå til jordmor, men hun i kommunen er sykemeldt og da blir det fastlegen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige gang gikk jeg annenhver da det er det kommunen ønsker. Lite kapasitet til jordmor. Denne gangen ønsker jeg i utgangspunktet å gå til jordmor, fordi jeg synes de kan mer om fødsel etc. + god jordmor :) var til fastlegen i uke 12, ul på sykehuset uke 18 og nå jordmor i uke 24 nå på onsdag. Jeg har løpende avtale med fastlegen ang sykemelding pga kvalme og vet jeg får time stort sett på dagen ved behov. :) men vi får se om jordmor har kapasitet

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg går ca annen hver :)

Forrige gang gikk jeg kun til jordmor :) synes det er så kosli , åsså er det litt digg å småprate med de jordmørdene! :) har mye på hjerte, i alle fall min jordmor. :) har samme jordmor denne gangen, men går også til legen en og annen gangen. Men det er pga bekkenet og migrenen jeg sliter med..

~☆~ snart mamma til 2! ~☆~ ♡

Jeg synes det er også mye tomprat hos jordmor var forrige gang. Men nå skal jeg til an annen, så får se :) Det er litt langt å reise til fastlegen (30 km), jordmor er i nærheten :) ;) ;)

Går bare til jordmor nå, men gikk til legen et par ganger i starten da jeg enda bodde der jeg har fastlegen min (har ikke fått byttet da det ikke er noen ledige her). Trives best hos jordmor likevel, og brukte bare jordmor med storebror :)

Jeg bruker mest jordmor, men har måttet bruke fastlegen for sykemelding osv. Fastlegen er en Indisk mann, så funker heller dårlig å snakke med han om graviditet synes jeg:p

Til nå har jeg gått annenhver, og liker igrunn jordmor best :) Hun tar seg bedre tid og kan faget sitt (leger kan nok mye de også, men føler hun passer bedre til å ta kontrollene enn legen min)
Neste kontroll blir også hos jordmor, men etter der vet jeg ikke. Bruker lang tid på å reise dit, så spørs om jeg tar legen etter der igjen

Annenhver gang, så langt. :-) Synes det blir litt mye snakking hos jordmor, men så blir jo jeg veldig stresset av sånn småprat generelt. Hun er hyggelig, men synes fastlegevikaren er så enkel å ha med å gjøre. Sikkert fordi han er mann, hehe. :-P Håper han fortsetter der når fastlegen min kommer tilbake til våren, for da tror jeg at jeg bytter til ham.

Det som irriterer meg litt med jordmoren er at hun fokuserer unødvendig mye på Asperger diagnosen min. Spør masse om hvordan det kommer til å bli i forhold til barnet, om jeg kommer til å trenge avlastning osv.. Sendte også med masse papirer om depresjon etter svangerskapet og pratet om at jeg burde ha spesielt oppfølging og greier. :| Hater at folk blåser opp ting på den måten. Jeg lever med det hver dag og takler det helt fint, og skulle jeg trenge hjelp så ber jeg om det. Sa det også, men virket ikke som om det gikk inn.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Går til gynekolog og jordmot utenom. Startet opp hos jordmor i uke 23, siden jeg er mye mer nervøs i dette svangerskapet. Valgte å gi jordmor en sjangs til så lenge jeg slapp hun samme jeg hadde sist. Nå har jeg ei jordmor som jobber mye på sykehuset og kjenner til rutinene der, så føler jeg kan være trygg og stole på henne i forhold til hun andre.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jeg går bare til jm..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp