Lege eller jordmor?

mettesin

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg vet ikke hva som er vanlig. Bør jeg gå på kontroller hos fastlegen min? Eller vil dere anbefale jordmor? Hva gjør dere? Noen tanker rundt dette?

Da jeg gikk meg datteren min i 2008 så gikk jeg kun til lege. Jeg hadde et godt forhold med han og tenkte aldri at jeg skulle til jordmor. Men nå har jeg ikke den samme legen som da og har litt lyst til å prøve ut jordmor. Tror jeg vil ha annenhver gang :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg gikk annenhver gang sist. Tenker jeg vil gjøre det denne gangen og. Synes legen kan gi svar på ting jordmor ikke kan og omvendt ;)

Takk for svar, er det sånn at jeg må kontakte jordmor selv i tilfelle?

Du tar kontakt med jordmor sjøl ja. Eg ska gå t begge dele :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Forje svangerskap gikk jeg annenhver gang til legw og jordmor. Denne gangen har jeg gått til lege pga sykemelding(ny lege), og jordmor til sjekk. Føler det er lettere å snakke med jordmor og at hun gir mer info enn legen. Men det kan være veldig forskjellig. Tror ikke du vil angre om du bestiller deg en time hos jordmor. Trenger jo ikke fortsette gå dit hvis du heller vil gå til lege. De lar deg bestemme selv så sant du har ett vanlig svangerskap :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er jordmor og legen på samme kontor, så begge har et tett samarbeid om graviditetene

Gikk til lege med datteren min, men nå vil jeg nok ha en kombo. følte jeg manglet mye info uten jordmor.

Gikk annenhver gang til lege og jordmor forrige gang.. Kommer til å kontakte jordmor i dette svangerskapet og :)

Gikk annenhver gang forrige svangerskap. Bare møtt fastlegen en gang til nå og ny jordmor i kommunen så får se hva jeg er mest fortrolig med :)

Hatt min første kontroll idag, og da fikk jeg dette skjemaet med anbefaling fra legen om hvor ofte hos hvem :) har også UL 6 mars, weeeee :D

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    764,6 KB · Visninger: 22
Det skjemaet var en liten wakeupcall! Føde!!! Igjen!!!:D

Sent from my iPad using BV Forum

Her blir d å gå annen hver gang til lege og jordmor:) aldri møtt jordmora enda så spent på om d e ei hyggelig dame. Men har et veldig godt forhold til legen min :)

Skal til jordmor, får jo tatt alle prøver man skal likevel. Føler hun har bedre tid:p

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Gikk bare til lege i begynnelsen, var helt håpløst å få time hos jordmor der vi bodde. Var veldig fornøyd med legen da!

Da vi flyttet gikk jeg annenhver gang. Synes det fungere topp.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp