Lege eller jordmor?

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Skal på første svangerskapskontroll 13.08, denne er jo hos lege. Men så lurer jeg på om det er valgfritt om neste skal foregå hos lege eller jordmor?
I så tilfelle, hva er best?

Etterpå er det valgfritt, ja :-) Eg liker best å gå til jordmor. Synes ofte det er litt roligere og meir koselig :-) Og så er ho veldig sjelden forsinka sånn som legen er :-p

Du kan velge selv.. men om du trenger sykemelding må du jo til legen uansett og da er det kanskje unødvendig å gå dobbelt opp. Jeg velger å gå til jordmor 2 eller 3 ganger i løpet av svangerskapet.. resten hos legen..

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Du kan velge selv.. men om du trenger sykemelding må du jo til legen uansett og da er det kanskje unødvendig å gå dobbelt opp. Jeg velger å gå til jordmor 2 eller 3 ganger i løpet av svangerskapet.. resten hos legen..

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)
Okei. Godt å vite at det går an å kombinere :) Tror jeg vil satse på det da :)

Skal på første svangerskapskontroll 13.08, denne er jo hos lege. Men så lurer jeg på om det er valgfritt om neste skal foregå hos lege eller jordmor?
I så tilfelle, hva er best?
Her ser du oversikt over når og hvor du bør gå:) ser ut som det anbefales å gå til jordmor ved neste.
ImageUploadedByBV Forum1375178957.632085.jpg

Termin 09.februar med første frøet:)

Legen min ville også at jeg skulle gå begge steder :-)

Venter førstemann 23/26 feb

Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Den neste kontrollen er oul. Etter det kan du velge selv om du vil gå til bare lege, bare jm eller bytte på.

Tenker å gå til jordmor men føler ikke at det er noe stress enda. Er og måler BT hver dag nå og fått time til UL 13. september så blir ikke før etterpå. Den eneste jordmora vi har i bygda er likevel ikke tilgjengelig på 5 uker. Hvis det blir fryktelig mye mas om vekt og kosthold kutter jeg ut jordmor og holder meg til lege. Fordi om jeg veier for mye så spiser jeg sunnt og er så himla lei av slike jordmødre.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Sist gikk jeg til lege en gang i mnd og jordmor frem til 5 mnd,da beg jeg med kontroll på sykhuset en gang i mnd så da droppet jeg legen.Denne gang er jeg usikker på om jeg gidder gå til jordmor,da må d evt være hun jeg gikk til.Hater når man sitter der å blir snakket til som en liten skole jente

Sist gikk jeg til lege en gang i mnd og jordmor frem til 5 mnd,da beg jeg med kontroll på sykhuset en gang i mnd så da droppet jeg legen.Denne gang er jeg usikker på om jeg gidder gå til jordmor,da må d evt være hun jeg gikk til.Hater når man sitter der å blir snakket til som en liten skole jente

Akkurat sånn jeg føler det også og så er jeg ikke frekk nok til å si fra hardt nok om det.. forsiktige hint går ikke inn :p

app! Venter nr 3 :) 15.02

Jeg ønsker å gå mest til legen min.
Er nærmere også.Tenker å være innom jordmor noen ganger,men hun som er her har jeg dårlig kjemi med.
Da er det kjedelig å føle at en ikke får noe ut av det.Som dere andre skriver...skole-jente belæring og ikke evne til å lytte..blir bare dytta ut døra før du er ferdig....

Back
Topp