Lege eller jordmor?

Liol

Forelsket i forumet
Skal dere gå mest til lege eller jordmor?
Jeg tror jeg blir å gå ca 50/50 på vanlige kontroller. Blir litt ekstrakontroller hos lege utenom. Har ei snål jordmor og ei herlig legedame! :) men alltid kjekt med jordmor uansett!! ;)

Tror jeg går kun for jordmor jeg :) er ikke så glad i leger...

Jeg tar første kontroll hos lege, men etter ordinær ultralyd foretrekker jeg å gå til jordmor.

Jeg har kun gått til lege de forrige gangene jeg var gravid.
Vurderer å gå til jordmor i tillegg denne gangen.
Det er ganske travelt på et legekontor, og vil tro at en jordmor har bedre tid til deg når du først er der.
Må bare finne ut hvor jeg finner disse jordmødrene her i Haugesund.

Siden dette er førstemann håper jeg at jeg får gå til jordmor halvparten av kontrollene... Men jeg vet at jordmor-dekningen i kommunen er ganske dårlig, men førstegangsfødende pleier å bli prioritert... :)

Kommer til å gå til legen på første kontroll pga blodprøvene. Ellers kommer jeg bare til å gå til jordmor, med mindre jeg må ha sykmelding pga ett eller annet lengre uti svangerskapet. Både legen min og jordmora mi er kjempe greie og flinke, men føler JM har mere peiling!

Tror det blir kun første kontroll hos lege, og resten hos jordmor, men det spørs litt mtp tidene jeg får og om det passer med jobb.

jordmor!

Jeg vet ikke enda.. sist gikk jeg til legen, og var hos jordmor bare en gang. Flytta i høst og har ikke møtt min nye lege enda.. Så får se:-)

Jeg har kun gått til lege de forrige gangene jeg var gravid.
Vurderer å gå til jordmor i tillegg denne gangen.
Det er ganske travelt på et legekontor, og vil tro at en jordmor har bedre tid til deg når du først er der.
Må bare finne ut hvor jeg finner disse jordmødrene her i Haugesund.

Sliter med å finne jordmor eg og :/ Sist eg var gravid gikk eg til Siv Anett Herner, hu sa at når eg ble gravid igjen så måtte eg bare finne henne igjen (hun skulle begynne på avaldsnes da), men eg finne hu ikke :/ Så da blir det vell enten Bleikemyr legesenter eller den private jordmortjensten .. Er bare de to valgene her i Haugesund tror eg..

Her er vi heldige og har god jordmordekning på helsestasjonene. Det blir nok til at jeg går 50/50 til jordmor og lege som jeg har gjort tidligere. Jeg er litt rar, men er faktisk ikke overbegeistret for jordmødrene på helsestasjonen. De jeg har vært hos har vært så opptatt av å være koselige, at det blir litt unaturlig og rart for min del. Jeg er ikke så glad i sånt kliss :) Jeg ser absolutt verdien i å gå til jordmor altså, så jeg gjør det også

Kommer til å gå til legen på første kontroll pga blodprøvene. Ellers kommer jeg bare til å gå til jordmor, med mindre jeg må ha sykmelding pga ett eller annet lengre uti svangerskapet. Både legen min og jordmora mi er kjempe greie og flinke, men føler JM har mere peiling!

Kan man ikke ta blodprøver hos jordmor?
Hva om man velger å gå kun hos jordmor? Vil man ikke få den medisinske oppfølgingen da?

Gikk kun til lege forrige gang, og rekner med eg gjør det denne gangen og. Har hørt jordmoren her er VELDIG spesiell :p

Kan man ikke ta blodprøver hos jordmor?
Hva om man velger å gå kun hos jordmor? Vil man ikke få den medisinske oppfølgingen da?

Altså jeg vet ikke hvordan det er i deres kommuner, men her må vi innom legen på første kontroll pga blodprøvene! Å de vil at alle skal innom lege en eller annen gang i svangerskapet!

Grunnen for at jeg velger bare å gå til JM er fordi jeg føler hun har mere peiling på svangerskap. Å hun kan jo lese blodprøve svar hun også. Å er det noe som går på meg medisinsk, kommer jeg til å ta kontakt med lege.. Men så lenge jeg holder meg frisk, trenger jeg ingen lege for å se på meg!

Her har vi ikke så mye valg tror jeg. Sist gang måtte jeg gå annenhver gang hos jordmor og lege, da første kontroll hos legen. Jordmordekninga i kommunen er elendig, så det er vel så vidt de har plass til de jordmortimene man får.
Om jeg fikk velge kunne jeg godt tenkt meg å gå mest til jordmor. Hun har litt mer tid enn legen har.

Back
Topp