Lege eller jordmor

Smooshkin

Glad i forumet
Skal dere ta første konttoll hos jordmor eller lege? Og når tid tenker dere at første kontroll skal skje?

Jeg skal til legen i morgen, var planlagt av en annen grunn, men tenker jeg blir å ta opp graviditeten og at jeg er veldig bekymret og i dårlig form... utover dette blir jeg å ha kontroller hos jm, legekontroller ved behov..

Det blir jordmor i hovedsak her. Vet ikke helt når, men rundt uke 12 tror jeg.

Kommer til å ha annenhver hos lege og hos jordmor.. synes det var greit sist, så kommer til å gjøre det samme nå.

Hovedsaklig hos jordmor, tenker jeg.
Men skal til første kontroll den 17, hos lege. Skal da ordne henvisning til tidlig ul, siden jeg ikke aner hvor langt på vei jeg er.. 

skal ha første kontroll hos legen så jeg får etablert helsekort og tatt de nødvendige blodprøvene, og så kommer jeg til å gå mest til jordmor.
hadde første kontroll hos legen i uke 11 sist. jordmor ville ha meg inn i uke 13-14.

sanna_sol skrev:
Kommer til å ha annenhver hos lege og hos jordmor.. synes det var greit sist, så kommer til å gjøre det samme nå.

Samme her.

Skal først til lege i uke 9 også blir det vel annenhver jordmor og lege frem til ordinær ul. Så skal jeg ha kontroller på sykehuset og da er jeg ikke sikker på hvordan opplegget blir.

jeg skal til legen nå 22. nov, da er jeg 8 uker.. etter det tror jeg at jeg vil fortsette til jordmor,vet ikke helt enda :)

sanna_sol skrev:

Samme her:)

Først kontroll hos lege, deretter kommer jeg til å gå til begge. Syns det var så greit siste svangerskap, så da gjør jeg det samme nå også

Blir vel å bytte litt på tenker jeg, vet det er veldig mye å gjøre for jm jeg skal til. Og siden jeg mest sannsynlig blir tidlig sykemeldt denne gangen også så er det greit å ta en kontroll hos legen når man først er der...

Blir lege og jordmor annenhver gang her =)

Blir vel begge deler. Har et kjempegodt forhold til legen min og hun kjenner til hele fortiden min, så blir nok godt å gå til henne, men i og med at jeg skal ha oppfølging på sykehuset så blir det jo automatisk jordmødre tilstedet, så da blir det begge deler :)

Her blir det berre lege Har eit veldig godt forhold til han, har hatt han siden jeg var liten. Hadde dårlig erfaring med jordmor sist gang, so det orker jeg ikke denne gangen.

Back
Topp