lege eller jordmor

10&12

Forelsket i forumet
drar dere til lege eller jordmor første gang? og når hadde dere tenkt å dra?

Blir lege første gangen, står iallefall at det er det som er vanlig på kommunesiden. :)
Kommer sikkert til å ringe når jeg er rundt uke 6, for å høre når de vil ta meg inn.

Har alltid gått til begge deler - regner med å ringe lege rundt uke 10

Når jeg fikk forrige mann, hadde jeg tenkt å gå både til lege og jm, men var ikke fornøyd med legen i det hele tatt, så endte opp med å bare gå til jm.
Har bytta lege nå, så håper jeg får en bedre opplevelse denne gangen :)

Ringer legen i uke 10 tenker jeg. Skal bare gå til legen ... Får veldig fin oppfølging der :)

Sist gikk eg til begge deler. Annenhver gang.. Men trur eg vil holde meg til jordmora nå om eg får sjans til det.. (kommer ikkje helt overens med fastlegen)...
Eg skal ringe på mandag, og håpe på å få litt ekstra oppfølging pga spontanabort tidligere i år.. 
:)

kjenner jeg gruer meg litt til det....har en del kilo for mye, lite lyst til å si til jordmor/lege hva jeg veier....

Eg tenkte å gå til begge deler.

Jeg gikk til fastlegen sist. Det fungerte helt greit! Hadde ikke behov for noe mer oppfølging fra jordmor. Så jeg tenker det blir legen denne gangen også. Tror jeg bestiller time rundt uke 8 - 10.

Man velger fritt selv hva man vil..

Jeg er legesekretær , og de fleste leger anbefaler at man går til dem og omvendt med jordmor..

Min personlige anbefaling er at man går til lege ved den første kontrollen, da får man tatt de nødvendige prøver som bør/må tas, deretter skal det strengt tatt ikke være nødvendig å ha kontakt med lege, da er jordmorkontroller gode å ha, jordmora tar blodtrykk, urinprøve og blodprosent hver gang (+ måler og undersøker baby/mage selvfølgelig)og hun sender deg til lege om hun oppdager noe hun mener bør utredes.. Hun har også mere tid til deg enn det legen har. Det er av og til godt å bare få lufte tanker og evt bekymringer uten å føle at en tar opp tid .. :-)

Lykke til!

Tmora skrev:
kjenner jeg gruer meg litt til det....har en del kilo for mye, lite lyst til å si til jordmor/lege hva jeg veier....

Man kan velge selv om man vil veies.... hvis ikke det er indikasjoner på at man er for tynn/ikke legger på seg..

Kan vell evt bare si hvor mange kilo man har gått opp fra gang til gang....uten å nevne hva vekta står på....har ikke kontaktet lege eller jordmor enda pga at jeg gruer meg....

SleepingBeauty skrev:

Tmora skrev:

Man kan velge selv om man vil veies.... hvis ikke det er indikasjoner på at man er for tynn/ikke legger på seg..

Back
Topp