Lege eller jordmor når du skal på kontroll?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Hva føler du er best for deg?

Dette er jo veldig induviduelt, hva tror du at du velger?
Til dere som har født før, hva var dere mest komfortable med?

Har fått en time hos lege, en hos lege på sykehus og en hos jordmor. Men kommer til å gå så mye jeg kan til jordmor, var mye mer fornøyd med det enn fastlege forrige gang. Jordmødre har en ro, kunnskap og varme som legene ikke har ❤️

Lege i veke 12 og eg gjekk med jordmor resten av svangerskapet sist. Kjem til å gjere det no også :) Eg følte meg godt ivaretatt med jordmor og eg følte jordmor hadde meir tid.

Jeg kommer nok til å gå litt hos begge. Får ekstra mange kontroller osv. så blir nok annen hver gang. Har allerede hvert hos lege og skal til første kontroll hos jordmor på torsdag :)

Tror det blir kombi av begge denne gang, har en veldig ok lege som følger heller opp en ekstra gang. Hadde kun lege med nr1 og JM med nr2.

Lege tror jeg.. ut ifra det jeg har hørt så er det mye dill og dall hos jordmor.. Jeg vil bare ha det rett frem og fiks ferdig jeg :p
Skal høre med legen hva hun tenker er best da

Sist var jeg ca annenhver. Bytta lege siden den gang og har første time hos ho om ca 2 uker. Praktisk sett i forhold til jobb er det egentlig enklest å bare gå til legen men får høre litt hva ho sier [emoji5]

Blir vel litt som sist med litt lege og litt jordmor. Viss d ikke er fullt til jordmor allerede da. Sist fikk jeg akkurat plass. Vil ikke ta kontakt med verken lege eller jordmor før jeg har vært på TUL og er sikker på at det er liv der inne.

Jeg skal til begge. Må følge opp lavt stoffskifte en gang i mnd hos legen, og da tenker jeg det er greit å ta kontroll samtidig. Ønsker å gå til jordmor også, for å snakke om fødsel osv. Legen har lite tid til skravling.

Hadde to kontroller hos lege sist, som begge varte i maks 4 min, det ble jeg bare stressa av! Skal til lege neste uke for å få henvisning til TUL, pga SA i august, for å roe meg selv ned og se om det kanskje går bra denne gangen..
Og tenker jordmor for det meste, liker jordmor her i kommunen veldig godt :-)

Begge deler. Allerede vært hos lege og hun ville ha meg inn om 3 uker igjen. Og så skal jeg til jm i uke 12.

Her blir det bare lege, tror jordmødrene her har altfor mye å gjøre, for det var mye tull sist. De hadde ikke kontroll på alt, dobbelbooket timer osv. Får litt mer ordentlige svar og mindre dilldall hos legen. I tillegg til at han er veldig flink, og ikke minst tar det på alvor om det er noe.

Likte meg best hos jordmor sist, så tror det blir mest der nå også. Hadde time i uke 12 og 28 (tror jeg) hos legen sist, men var innom mye oftere siden jeg var sykemeldt pga bekkenet

Blir vel begge deler. Men ønsker å gå mest til jm. Føler de jm timene gir meg mer. Der kan jeg spørre om alt jeg lurer på:) Har en veldig flink lege også, men jm har mer tid.

Blir nok mest jm :)

Blir kun jordmor här. Väljer å gå privat där jag gick med nr 2. Fantastiska jenter med goood tid plus akupunktur och varme kopper på ryggen hver gang:Heartpink

Blir kun jordmor här. Väljer å gå privat där jag gick med nr 2. Fantastiska jenter med goood tid plus akupunktur och varme kopper på ryggen hver gang:Heartpink

Back
Topp