Leddsmerter

Vea26

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Marsmagi 2025
Jeg har aldri hatt noe problemer med smerter i ledd eller lignende tidligere, men har de siste ukene fått økte smerter i spesielt fingrene (og mest om nettene), knær, ankler og akilles:dead:. Regner med det har med vann i kroppen og hevelser å gjøre, og skal en tur til legen for å sjekke det.

Flere av dere som sliter med dette i graviditeten, eller har opplevd dette før? Når ga det seg hos dere i såfall? Førstegangsgravid her.

Det kan være vann i kroppen ja. Om man får smerter i hender kan det være noe som heter carpal tunnel-syndrom. Men jeg er usikker på om det pårviker ledd i beina også. Bruker du støttestrømper?
Håper legen kan hjelpe deg :)

Det kan være vann i kroppen ja. Om man får smerter i hender kan det være noe som heter carpal tunnel-syndrom. Men jeg er usikker på om det pårviker ledd i beina også. Bruker du støttestrømper?
Håper legen kan hjelpe deg :)

Takk for svar :)
Ja har hørt om det tidligere, men fikk det liksom ikke helt til å stemme med tanke på smertene i bena også o_O Ja bruker støttestrømper litt nå og da, men bør kanskje teste å bruke de enda litt oftere! Ellers prøver jeg å sitte mye med bena høyt, og det hjelper litt mot hevelser :)

Takk for svar :)
Ja har hørt om det tidligere, men fikk det liksom ikke helt til å stemme med tanke på smertene i bena også o_O Ja bruker støttestrømper litt nå og da, men bør kanskje teste å bruke de enda litt oftere! Ellers prøver jeg å sitte mye med bena høyt, og det hjelper litt mot hevelser :)

Får se hva legen sier. Jeg har ikke hørt om det i beina, men kan jo kanskje være pga vann både i hender og bein. Jeg har ikke trengt det helt enda, men skal nok snart starte opp med støttestrømper pga vann i beina, og da har jeg brukt det hver dag - ved mindre jeg kunne holde senga hele dagen da :p

Jeg har det i fingrene mye om natten. Våkner av at de er numne. Om morgenen er de meget stive å smertefullt å bevege dem, men går over etter en stund. Jordmor sier det er carpal tunnel syndrom og at det er mange som får det i svangerskapet. Beina verker om natta men blir bedre når jeg ligger med pute mellom beina og samboeren masserer dem.

Fingrene mine stivner om natta og er stive utover dagen. Føler også grepet er svakere. Dessuten så passer ikke gifteringen min lengre. Har Google meg fram til at det sannsynligvis er vann i kroppen som gjør det. Jeg sliter ikke med stivhet i andre ledd da, så der har jeg ingen erfaring eller råd å komme med. Oppdater oss når du har vært til legen da :)

Var hos legen, og hun mente det var helt normalt og grunnet væske. Ingen grunn til bekymring mente hun siden jeg hadde normalt blodtrykk, ingen proteiner i urinen etc:happy: Hun anbefalte å ha bena høyt og unngå å la armene dingle langs siden:joyful:

Jeg har samme som deg Sykesøsteren, dårligere grep og mister mye ting i gulvet:facepalm:, og måttet ta av meg alle ringer.

Legen mente det kunne bli værre frem til termin, men burde gi seg raskt etter dette.

Back
Topp