Leddgikt..

Jeg har ingen diagnose enda men vi vet det er noe reumatisk i både armer og bein.. Vært på mr og rønken + blodprøver, men de kan ikke si noe før vi har venta ett år og tatt samme tester igjen!!

Var veeldig spent på sist men det gikk kjempe bra! 'Bare' bekkenløsning :p

Hvordan er det hos deg da?

fikk diagnosen januar i år.
har da vært inn og ut og tappet forskjellige ledd over flere år! så på tide med en diagnose.
brøyt ut hos meg ett år ca etter nr 2 kom til verden..
legen på haukeland ville ha meg på methorexat nå,så det "hastet" litt for deres del att jeg ble gravid.
morgenstivheten er mye bedre.
men har 2 knær som jeg kanskje må inn og tappe :-(
er veldi skeptisk til kortison sprøyter nå når jeg er gravid..
er med på studie også,så det er jo litt spennende!

Eg har hatt leddolager nokon år. Har artrose i kjeveledda, men det har ingen ting med leddgikt å gjera. Ellers har eg smertervog stivhet i fingre, tær kne. Ja, litt over alt. Flytter litt på seg.

Eg har vore til utredning av revmatolog, men har ikkje fått noko svar på kva det er. Har utslag på recmatiske sjukdommer, og nokon bindevevssjukdommer osv.

Under alle mine graviditeter har g blitt mykje bedre, veldig vanlig at leddplager blir bedre:) eg har berre hatt litt bekkenløsning, ellers ingen plager.

Meen 2-3 mnd etter fødsel kjem alle plagene på ein gang! Da får eg att for at eg har vært så fin under svangerskapet:p men det varer kanskje 1-2 mnd så går det tilbake til sånn det var før eg blei gravid.

Under svanerskapa har eg ikkje hatt behov for medisin, men etter svangerskapet har det til tider vært litt tungt når man ammer og ikkje kan ta så mykje medisin..

Eg er berre 24 år, så eg har fått mine plager ganske tidlig..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

er du bedre nå når du er gravid? :-)

Jeg merker litt forskjell... Jeg er bedre enkelte dager, men er mer stiv i leddene om morran nå... Men det kan også være været... Jeg reagerer mest på væromslag,mat osv.. Så har hatt endel vondt nå som det begynner å bli kaldt ute.. Men det går seg til utover dagen.. Nå får jeg jo ikke tatt noen medisiner for det heller..(finnes vel, men vil ikke når jeg er gravid)..

føler du deg bedre nå? :-)
Ja heldigvis :D bortsett fra artrosen så er alt annet veldig bra :D men sliter mye med bekkenet da, bekkenløsningn forsvant ikke etter forje fødsel, og er blitt mye være allerede, men skal ikke klage :) godt å slippe mye av de andre plagene :D jeg er 26 :)

Jeg har fibromyalgi og utredes for bekhterevs sykdom.
Men merker at etter jeg ble gravid s har plagene vært i mindre grad :)

er det noen av dere som har tenkt noe i forhold til fødsel?
har hatt noen lunde normale fødsler med mine 2 første,så håper og tror det skal gå fint denne gang og!
EPIDURAL er mitt eneste ønske ;-)
Jeg skal ha planlagt ks denne gangen :) forje gang gikk det helt galt når bekkenet låste seg, men skulle virkelig ønske jeg kunne føde normalt:)

fikk diagnosen januar i år.
har da vært inn og ut og tappet forskjellige ledd over flere år! så på tide med en diagnose.
brøyt ut hos meg ett år ca etter nr 2 kom til verden..
legen på haukeland ville ha meg på methorexat nå,så det "hastet" litt for deres del att jeg ble gravid.
morgenstivheten er mye bedre.
men har 2 knær som jeg kanskje må inn og tappe :-(
er veldi skeptisk til kortison sprøyter nå når jeg er gravid..
er med på studie også,så det er jo litt spennende!
Spennende at du har meldt deg på studie ja!! greit med litt ekstra oppfølging for din del sikkert!
Off trasig når knærne går skeis..må jo være noe av det vanskeligsteen kan bytte og eller fikse på :/
Lykkelykke til :)

Back
Topp