Leddgikt

hakkamakka

Forumet er livet
VIP
noen som har leddgikt her ?

hvordan fant du ut at du hadde det? type smerter? hvor hadde du vondt? og har noen andre i familien din leddgikt ?

Har ikke fått diagnose,men det ble startet utredning for en stund tilbake da prøver viste at jeg hadde ANA-genet.
Jeg plages med smerter i diverse ledd,spesielt fingre og føtter. Har også mye vondt i kroppen og preges en del av været[&:]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Hvordan går man frem for å få legen til å utrede?
Mannen min sliter skikkelig i leddene, og blir spesielt påvirket av været. Men det eneste han får når han er hos legen, er resept på sterke ibux[:'(]

Man kan be legen spesifikt om å ta prøver for å se om man har ANA-genet, dette vil man ha dersom man har leddgikt.En veldig god indikator.Leddgikt er en autoimmun sykdom og det er ANA-genet som skaper autoimmune sykdommer.[:)]

Om ikke det er så fristende så be legen om å ta han seriøst!!!

ORIGINAL: forvirretmor

Mannen min sliter skikkelig i leddene, og blir spesielt påvirket av været. Men det eneste han får når han er hos legen, er resept på sterke ibux[:'(]

Man kan be legen spesifikt om å ta prøver for å se om man har ANA-genet, dette vil man ha dersom man har leddgikt.En veldig god indikator.Leddgikt er en autoimmun sykdom og det er ANA-genet som skaper autoimmune sykdommer.[:)]

Om ikke det er så fristende så be legen om å ta han seriøst!!!

Takk. Det skal jeg få ham til å gjøre neste gang han skal på time.

Fooresten,man kan ha ANA-genet uten å ha leddgikt! Men man har ikke leddgikt uten ANA-genet!

her blir jeg testa fordi jeg har mye vondt og fordi mamma har leddgikt.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

noen som har leddgikt her ?

hvordan fant du ut at du hadde det? type smerter? hvor hadde du vondt? og har noen andre i familien din leddgikt ?

Jeg har, har hatt det siden jeg var 1.5 år.
Det var mamma som fant det ut da, var for det meste plaget i ung alder. men det har tatt seg opp etter fødsel, har væske i begge knærne mine (skal få tappet de snart), og er generelt plaget med stivhet og vondt.

Er mange i min familie som har det (typ. slekt osv).

Back
Topp