Lecitin kapsler

MariaR83

Gift med forumet
Har kjøpt meg lecitin kapsler idag som skal være bra for ammingen. Noen som tar sånne? Hvilken effekt merker dere? [:)]

Lurer på det samme! Begynte på de forrige uke, synes jeg merka økning første dagen, men ikke noe etter det.. [8|]

ORIGINAL: *eim*

kjøpes disse på helsekost?

ja [:)]

ORIGINAL: Ladyeve

Jeg har tatt i en uke. Jeg merker faktisk forskjell.
Føler kanskje jeg ikke har så mye MER, men føler melka kommer strømmende.
Hun slipper å suge av meg vorta for å få ut melk:)
Kjøpte på helsekosten.

DISSE SKAL FAKTISK HJELPE PÅ AMMETÅKE OGSÅ. NOE JEG VIIIIIIIIIIIIIIIIRKELIG TRENGER!!!! DET BRUKES EGENTLIG SOM HJERNE MEDISIN ;)

Er derfor jeg tar de, Lucas har en tendens til å nappe, vri og vrenge brystvorta mi i alle retninger når melka kommer litt sakte... huff..gjør så vondt!!! [&:]
Hjernen min trenger sikkert litt vitaminpåfyll også [;)] hehe

ORIGINAL: Renesmee

Hvordan merker man om man har tette melkeganger da? [&:]

Jeg skal prøve å øke dosen til 2 kapsler morgen og kveld for å se om det funker. Pumpa meg nå og fikk ut 60 ml. I går fikk jeg ut 40, og dagen før 30.. men for 4 dager siden kunne jeg få ut 80-100... [&:]

Er ikke helt sikker jeg, men merker av og til, og spesielt på kvelden når jeg har lite melk at det gjør vondt i hele puppen når han suger, for han suger så hardt. Blir også sår pga napping, vriing og vrenging av pupp [:'(] Så da håper jeg det blir bedre om melka strømmer litt lettere. [:)] Hadde ikke gjort noe om produksjonen hadde gått opp noen hakk heller, så hadde jeg sluppet å brukt så vanvittig mye tid på amming på ettermiddagen [8D]

Hvordan merker man om man har tette melkeganger da? [&:]

Jeg skal prøve å øke dosen til 2 kapsler morgen og kveld for å se om det funker. Pumpa meg nå og fikk ut 60 ml. I går fikk jeg ut 40, og dagen før 30.. men for 4 dager siden kunne jeg få ut 80-100... [&:]

Tette melkeganger vil du fort kjenne at du har om de ikke blir tømt skikkelig.. for da blir det ømme kuler i brystet... og de er VONDE!!! har hatt dette en gang på en side, og du å du så vondt det var.. både når man tok på brystet og spesielt når jeg ammet.. prøvde å varme brystet, massere og pumpe, men fikk ikke løsnet det.. ikke en gang ved amming i begynnelsen.. hadde tette melkeganger på undersiden av brystet så det hjalp faktisk å amme liggende, for da jobbet babyen med kulen ved hjelp av haken og hun fikk bedre sugeteknikk på de rette melkegangene [;)]
Nå er jeg nøye med å ikke ha spreng på den siden jeg har hatt problemer med før..

ellers kan man se det om man får hvite prikker på brystvorta..

Jeg skulle aldri begynt å pumpa meg, for da blir jeg igjen så himla usikker på hvor mye/lite melk jeg har [:@] Jeg skal på ny 3'mnd kontroll på mandag (ny faktisk, for jeg har fått meg barselgruppe, og de andre er født i april...) og da får jeg veid han igjen for å se om han går opp slik han skal fremdeles.

Noen ganger frister det så forferdelig å gi MME, men jeg VET JO at det er koseligst og best å amme. Og lettvint! Nå har jeg hatt noen netter på rad med amming annenhver time fra midnatt av , og da har jeg sagt til samboer at jeg er SÅ NÆRE ved å gi gutten grøt om kvelden [8D] Men jeg skal jo ikke det.. kveldsgrøt er vel heller ikke det beste trikset for å øke produksjonen [8D] 

Kanskje det er det som gjør det, at du stresser, du vet stress har innvirkning på melka! Jeg pumper meg ikke pga da går jeg bare å tenker på HVOR mye melk jeg har og om jeg har nok melk eller ikke. Men så lenge Sondre har våte tissebleier er blid og fornøyd så er jo det godt nok tegn på at han får nok mat, og han vil jo hyle ut om han er mer sulten. [:)] På kvelden bruker jeg fryktelig mye tid på å amme pga lite melk, men Lucas sovner til slutt og er blid og fornøyd + mange våte bleier så da er jeg ikke bekymret for melka.[:)] 
Prøv å slappe av og kose deg med ammingen, jeg syns det er super koselig å ligge å amme [:)][:)] (på kvelden ligger jeg inni sengen og ammer så jeg har hendene fri og har med iphone og leser nyheter, facebook og BV)
Og husk at hvis du føler du ikke får det til er det ikke noe nederlag å gi MME og grøt etterhvert og [:D][:D]

Så mye som vi reklamerer for både det ene og det andre syns jeg vi hadde fortjent provisjon!! Snakk om god og gratis markedsføring for alle disse produktene vi skriver om i hytt og pine [;)] hihi

Back
Topp