Leans IVF reise

Helt ubrukelig gjeng det der, hvorfor har ikke pasientreiser et elektronisk system som er koblet opp mot sykehusenes timelister? Det hadde gjort verden mye bedre! Og ikke minst vært veldig tilfredsstillende :p

Det er 26 timer igjen til vurdering! Formen er fremdeles fin! Dog litt sår hals, det er jo ufint.
Men får knaske strepsils og drikke alt vannet i verden, for det er bare 26 timer igjen! :D

25,5 nå straks [emoji322][emoji322] Tiden går heldigvis [emoji5] Jeg har troen og krysser og håper alt jeg kan! Sår hals tenker jeg får gå, så lenge det ikke er noe kvalme eller magevondt?

Ja, tenk om offentlige instanser bare kunne kommunisere med hverandre? Hvor mye enklere alt hadde vert da? [emoji38] Det er lov å drømme! I mellomtiden venter jeg på brev i posten [emoji849]
 
25,5 nå straks [emoji322][emoji322] Tiden går heldigvis [emoji5] Jeg har troen og krysser og håper alt jeg kan! Sår hals tenker jeg får gå, så lenge det ikke er noe kvalme eller magevondt?

Ja, tenk om offentlige instanser bare kunne kommunisere med hverandre? Hvor mye enklere alt hadde vert da? [emoji38] Det er lov å drømme! I mellomtiden venter jeg på brev i posten [emoji849]
Tiden flyr! Ikke minst fordi svigerfar kommer hit, og jeg tror jeg har meldt meg frivillig til å hente ham på flyplassen.. Tør jeg egentlig å sende denne hormonhjernen ut i trafikken i rushet..? :mask:

Og det ser ikke ut her... og jeg må rydde vekk alt IVF-relatert. Og vi pusser opp...
Bah.. kanskje jeg må stå opp og gjøre noe :p

Det burde forøvrig ikke være så vanskelig å få en samkjøring mellom timene hos sykehus og pasientreiser.. Det burde jo være så enkelt som at hvis en bruker har gitt tillatelse så blir timeoversikten tilgjengelig for pasientreiser. Det er sikkert en del personvern ute og går der, som gjør det verre. Kan ikke ha alle timer eller alle brukere for alle hos pasientreiser.. Men, hvis bruker kunne gjøre timene tilgjengelig, så hadde man jo unngått det.. Åh, her er det mye spennende å tenke på :p
 
Tiden flyr! Ikke minst fordi svigerfar kommer hit, og jeg tror jeg har meldt meg frivillig til å hente ham på flyplassen.. Tør jeg egentlig å sende denne hormonhjernen ut i trafikken i rushet..? :mask:

Og det ser ikke ut her... og jeg må rydde vekk alt IVF-relatert. Og vi pusser opp...
Bah.. kanskje jeg må stå opp og gjøre noe :p

Det burde forøvrig ikke være så vanskelig å få en samkjøring mellom timene hos sykehus og pasientreiser.. Det burde jo være så enkelt som at hvis en bruker har gitt tillatelse så blir timeoversikten tilgjengelig for pasientreiser. Det er sikkert en del personvern ute og går der, som gjør det verre. Kan ikke ha alle timer eller alle brukere for alle hos pasientreiser.. Men, hvis bruker kunne gjøre timene tilgjengelig, så hadde man jo unngått det.. Åh, her er det mye spennende å tenke på :p

Herlig å ha noe å fylle dagen med [emoji4]
Jada, du klarer deg nok helt fint i trafikken. Og tiden går og du har noe å gjøre på og st.Olavs ringer ikke.

Hehehe.. hørtes kjent ut. Vi pusser også opp og må rydde bort ivfgreier hver gang det kommer folk i huset [emoji38] Håper du ikke trenger dette kaoset mer etter denne gangen [emoji173]️

Ja, sikkert noe personverngreier som stopper. Kunne man ikke ha logget seg på med bank-ID og godkjent innsyn eller noe sånt? Eller at alt kom inn på helsenorge.no så man kan printe selv? Er nok rundt hjørnet. Hjelper bare så lite for meg akkurat nå [emoji38]

Føler du deg fremdeles bra? Herregud så spent jeg er på dine vegne [emoji33]
 
Herlig å ha noe å fylle dagen med [emoji4]
Jada, du klarer deg nok helt fint i trafikken. Og tiden går og du har noe å gjøre på og st.Olavs ringer ikke.

Hehehe.. hørtes kjent ut. Vi pusser også opp og må rydde bort ivfgreier hver gang det kommer folk i huset [emoji38] Håper du ikke trenger dette kaoset mer etter denne gangen [emoji173]️

Ja, sikkert noe personverngreier som stopper. Kunne man ikke ha logget seg på med bank-ID og godkjent innsyn eller noe sånt? Eller at alt kom inn på helsenorge.no så man kan printe selv? Er nok rundt hjørnet. Hjelper bare så lite for meg akkurat nå [emoji38]

Føler du deg fremdeles bra? Herregud så spent jeg er på dine vegne [emoji33]
Det ble lagt ned forbud mot at jeg kjørte bil :p
Men samboer henter. Like greit, hvis jeg må i fengsel for mord så blir det ikke innsett i morgen :eek:
Føler meg... forstoppet. Det romler og styrer på, og er tidvis ubehagelig. Er litt redd for at det er væske som presser på tarmene :( Hadde det vært innsett av todagers så hadde jeg vært ruger for lenge siden :(

Jeg MÅ rydde på badet.. Alt for mye IVF-opplegg. Og svigers vet ikke om det. Akkurat svigerfar hadde jeg ikke hatt noe problemer med å snakke med det om, men svigermor tar litt av til tider. Så greiest at ingen vet..
 
Det ble lagt ned forbud mot at jeg kjørte bil :p
Men samboer henter. Like greit, hvis jeg må i fengsel for mord så blir det ikke innsett i morgen :eek:
Føler meg... forstoppet. Det romler og styrer på, og er tidvis ubehagelig. Er litt redd for at det er væske som presser på tarmene :( Hadde det vært innsett av todagers så hadde jeg vært ruger for lenge siden :(

Jeg MÅ rydde på badet.. Alt for mye IVF-opplegg. Og svigers vet ikke om det. Akkurat svigerfar hadde jeg ikke hatt noe problemer med å snakke med det om, men svigermor tar litt av til tider. Så greiest at ingen vet..

Hahaha [emoji38] Jaja, like greit at du kan holde deg i ro. Håper det bare er en bæsj og ikke væske som gjør at du føler deg litt forstoppa[emoji23]

Hehe.. her vet hele svigerfamilien hva vi driver med, mens min familie vet ingenting. Jeg har så lyst til å kunne overraske med første barnebarn/tante/onkelbarn [emoji5]
 
Sprøytedag 6. Dag 2 med cetrotide. Kjenner at jeg er litt støl og stinn nede i magen på begge sider. Litt mer på venstre enn høyre. Fikk hosteanfall isted. AU! [emoji38]

Føler ting faller på plass en etter en. Vi fikk bestilt oss «sommer»ferie i går, i dag har endelig pasientreiser kunnet bestille flybilletter til meg, formen er ganske bra..
så utrolig spent på kontrollen på fredag! Tenk om det ikke er noen egg der? Blæææ! Har noen en sånn av-knapp som man kan montere på hjernen? Jeg tenker meg ihjel!
 
Hahaha [emoji38] Jaja, like greit at du kan holde deg i ro. Håper det bare er en bæsj og ikke væske som gjør at du føler deg litt forstoppa[emoji23]

Hehe.. her vet hele svigerfamilien hva vi driver med, mens min familie vet ingenting. Jeg har så lyst til å kunne overraske med første barnebarn/tante/onkelbarn [emoji5]
Det går bedre nå, så tror det er tarmen. Væske burde være mer stabilt :)
Alle våre søsken har barn, så det toget har gått. Men likevel, jeg håper de blir glade når vi en gang lykkes :)

Og du har egg! Støl og stinn, det betyr egg :) Jeg er så spent på fredag og kontrollen din :flower
 
Det går bedre nå, så tror det er tarmen. Væske burde være mer stabilt :)
Alle våre søsken har barn, så det toget har gått. Men likevel, jeg håper de blir glade når vi en gang lykkes :)

Og du har egg! Støl og stinn, det betyr egg :) Jeg er så spent på fredag og kontrollen din :flower

Jepp! Det er tarm og ikke væske! Ja, det håper jeg virkelig de blir [emoji173]️ Det blir de helt sikkert superglad [emoji16] Her har hans søsken unger men ikke mine, så håper jeg blir først ut [emoji5]

Jaa, håper det! Er ikke VELDIG støl og stinn da! Superspent jeg også! Men først er jeg spent på din dag i morgen [emoji5] Åååh som jeg håper for deg [emoji173]️ Du SKAL ha innsett i morgen
 
Sprøytedag 7. Dag 3 med cetrotide.
I dag kom det ut igjen en gangske stor mengde cetrotide fra stikket [emoji33] Både mannen og jeg fikk litt panikk men ble til slutt enig om at det nok så mye værre ut enn det var.
I dag har jeg vert på mr-undersøkelse av ryggen. Fikk tilgang til bildene på nett! Utrolig fascinerende å se seg selv innvendig [emoji38] Fikk bilder av hele ryggen og bekkenet! Aner jo ikke hva som er hva på bildene men interessant er det! Sånn ser jeg ut på innsiden [emoji38]
IMG_1767.jpg
IMG_1769.jpg
 
Går nok helt fint at det kom ut igjen fra sprøytestikket. Det meste ble vel igjen inni der! Håper alt så bra ut på MR?
 
Går nok helt fint at det kom ut igjen fra sprøytestikket. Det meste ble vel igjen inni der! Håper alt så bra ut på MR?

Så bra [emoji5] Vi så litt lettere sjokka ut begge to når det piplet ut igjen litt [emoji38] Aner ikke om det ser bra eller dårlig ut jeg [emoji23] De sa jeg ville få resultat (sikkert tolkning) av bildene om en uke av legen. Men jeg kan se bildene selv på nett, så var litt interessert i hvordan heg ser ut egentlig [emoji38] Hvordan går det med deg i dag?
 
Så bra [emoji5] Vi så litt lettere sjokka ut begge to når det piplet ut igjen litt [emoji38] Aner ikke om det ser bra eller dårlig ut jeg [emoji23] De sa jeg ville få resultat (sikkert tolkning) av bildene om en uke av legen. Men jeg kan se bildene selv på nett, så var litt interessert i hvordan heg ser ut egentlig [emoji38] Hvordan går det med deg i dag?
Piplet ut noen dråper her også når jeg satte Orgalutran i stad. Er liksom ikke så mye å gjøre og det stopper jo.
Tenkte du hadde fått tolkningen også jeg. Hvorfor tok du MR?
Som du ser er det ikke en bra dag så langt, men må vel ta meg selv i nakken nå og gjøre noe hyggelig for meg selv. Og så har jeg en hyggelig plan i kveld som jeg gleder meg til. Så dagen kan nok bare bli bedre :)
 
Piplet ut noen dråper her også når jeg satte Orgalutran i stad. Er liksom ikke så mye å gjøre og det stopper jo.
Tenkte du hadde fått tolkningen også jeg. Hvorfor tok du MR?
Som du ser er det ikke en bra dag så langt, men må vel ta meg selv i nakken nå og gjøre noe hyggelig for meg selv. Og så har jeg en hyggelig plan i kveld som jeg gleder meg til. Så dagen kan nok bare bli bedre :)

Nei, man kan liksom ikke stappe de inni igjen [emoji38] Nei, må nok vente på tolkning tror jeg. Har ikke trykket meg rundt inne på nettsiden og sett om det står noe der da.
Uff.. ja, gjør noe hyggelig, så håper jeg tiden går fort fremover [emoji4] Jeg heier på at dagen bare blir bedre og bedre [emoji322][emoji322]
 
2 netter og 1 dag igjen til kontroll. I dag kjenner jeg nesten ingenting ubehagelig og er livredd for at det ikke er noen egg/jeg har hatt eggløsning/noe har gått galt. I tillegg har jeg supersåre brystvorter som jeg pleier å ha ved el. Ser litt mørkt på ting i dag [emoji17] Burde jeg ikke føle meg stinn og støl der nede i dag også?
 
2 netter og 1 dag igjen til kontroll. I dag kjenner jeg nesten ingenting ubehagelig og er livredd for at det ikke er noen egg/jeg har hatt eggløsning/noe har gått galt. I tillegg har jeg supersåre brystvorter som jeg pleier å ha ved el. Ser litt mørkt på ting i dag [emoji17] Burde jeg ikke føle meg stinn og støl der nede i dag også?

Hos meg varierte det en god del altså! Var verre hvis ikke ikke hadde gått på do på en stund og bedre rett etterpå fks. Og verre når jeg hadde bevegd meg en del. Husker at jeg tenkte det samme som deg! Fikk også såre brystvorter på den tiden du er nå, og ble supernervøs for at de hadde sluppet. Men det hadde de på ingen måte:) Så tror du kan puste ut altså. Helt naturlig at det raser rundt med tanker, men det går oftest bra! Lykke til med kontroll på fredag :Heartred
 
Sprøytedag 7. Dag 3 med cetrotide.
I dag kom det ut igjen en gangske stor mengde cetrotide fra stikket [emoji33] Både mannen og jeg fikk litt panikk men ble til slutt enig om at det nok så mye værre ut enn det var.
I dag har jeg vert på mr-undersøkelse av ryggen. Fikk tilgang til bildene på nett! Utrolig fascinerende å se seg selv innvendig [emoji38] Fikk bilder av hele ryggen og bekkenet! Aner jo ikke hva som er hva på bildene men interessant er det! Sånn ser jeg ut på innsiden [emoji38] Vis vedlegget 274559Vis vedlegget 274560
Fasinerende!
 
2 netter og 1 dag igjen til kontroll. I dag kjenner jeg nesten ingenting ubehagelig og er livredd for at det ikke er noen egg/jeg har hatt eggløsning/noe har gått galt. I tillegg har jeg supersåre brystvorter som jeg pleier å ha ved el. Ser litt mørkt på ting i dag [emoji17] Burde jeg ikke føle meg stinn og støl der nede i dag også?
Forstår tankegangen din,(jeg var redd for der samme) men "heldigvis" er det ikke så mye du kan gjøre, fra eller til og medisinene skal jo gjøre jobben sin riktig.. :happy: evt ta og ring klinikken om du trenger det :angelic:
 
Skjønner redselen din og kjenner meg igjen fra første forsøk. Du må bare stole på at medisinen gjør jobben. Det er helt usannsynlig med noe annet! Og tankene dine er også helt normalt!
 
Jeg forstår også redselen din. Kontroll er både spennende og nervepirrende! Men jeg håper og tror det ligger noen gode egg og venter på dere inni der [emoji1374][emoji173]️ Masse lykke til i morgen!
 
Klar for morgendagen? :)
 
Back
Topp