Leander vugge eller lekegrind?!

Kaas!

Flørter med forumet
Evt begge deler? Jeg synes Leander vuggen er så fin, og kunne da evt tenke meg å ha den i stua. Men med førstemann kjøpte vi lekegrind (som vi har solgt) og brukte den som soveplass på dagtid fra dag en til det ble kjøligere ute og han sov ute i vogn. Og deretter hadde vi jo lekegrind til det formål den er ment til :p jeg hadde kjempe nytte av den og lille trivdes veldig godt der. Kanskje fordi han ble lagt i den som bitte liten?! Så, trenger jeg egentlig Leander vugge? Hehe.. Hva tenker dere andre om sove sted på dagtid? :)

Vi hadde tenkt å kjøpe leandervugge, men har ombestemt oss nå. Tenker at det er så begrenset hvor lenge den kan brukes. Men avgjørelsen ble vel egentlig tatt fordi jeg ble så skuffet da jeg så stativet i butikken. Likte det ikke i det hele tatt :p Så lekegrind var jo veldig smart alternativ, takk for tips ;)

Jeg har lyst på Leandervugge, har krok i taket fra før så trenger ikke stativet. Lekegrind er uansett ikke aktuelt, stua er ikke sååå stor. Virker som om Leandervugga kan brukes i ca 6 mnd... Ellers sov storebror i vogna på verandaen, i sofaen og i bæresjal, så er nok av sovesteder

Jeg tenker å bruke babynest i sofaen. Eventuelt baggen til vogna. Leandervugga er fin, men syns det er altfor dyrt. Og min erfaring fra sist var at hun ikke ville sove noe særlig annet sted enn på oss, så jeg tar noen forhåndsregler med neste nå. Kjedelig med bomkjøp. Mulig det eventuelt blir en lekegrind da.

Jeg har lyst på Leandervugge, har krok i taket fra før så trenger ikke stativet. Lekegrind er uansett ikke aktuelt, stua er ikke sååå stor. Virker som om Leandervugga kan brukes i ca 6 mnd... Ellers sov storebror i vogna på verandaen, i sofaen og i bæresjal, så er nok av sovesteder

Kjempe fint når man kan henge fra taket! Vi har 5 meter takhøyde i stua, så det går ikke. Hadde det vært lavere hadde vi garantert hengt leandervugge fra taket, syns det ser kjempe koselig og praktisk ut ♡

Det jeg tenker også, at lekegrinda får vi jo glede av mye lenger. Jeg har litt trua på et fast sovested for å komme i god rutine uten stress. Lille venn var veldig glad i å sovne på puppen, og det blir slitsomt i lengden :p Så det funka veldig bra med lekegrind og uro her hvertfall. Og føler det er litt tryggere med lekegrind enn i sofaen,sånn hvis man skal sove sjøl eller støvsuge osv... :)

Vi har lekegrind :) Kjenner jeg er så avslappet nå med nr to! Sist var alt så krise liksom! Hvilken vugge, hvordan og hvor skal bebis sove osv osv. Nå veit jeg at ungen sover like godt i ei arva grind som i en dyr vugge :) (for å sette det på spissen. Sier ikke at det er "krise" for deg altså! Men jeg grein og grein når jeg ikke fikk den sprinkelsenga jeg ville ha :P Ha ha!)

Vi har leandervugge fra forrigemann og kommer til å bruke den mest mulig i starten. Synes den er sååå koselig ;-)

Vi har lekegrind :) Kjenner jeg er så avslappet nå med nr to! Sist var alt så krise liksom! Hvilken vugge, hvordan og hvor skal bebis sove osv osv. Nå veit jeg at ungen sover like godt i ei arva grind som i en dyr vugge :) (for å sette det på spissen. Sier ikke at det er "krise" for deg altså! Men jeg grein og grein når jeg ikke fikk den sprinkelsenga jeg ville ha :P Ha ha!)
Ha ha!! Samme her :P tar det ganske lungt...

Ha ha!! Samme her :P tar det ganske lungt...
Tragisk, en seng er en seng, men neida, jeg hadde sett for meg en seng og den så IKKE ut som den vi fikk (billigste fra IKEA :P) Kunne ikke brydd meg mindre nå :p

Det sto at vuggen vi hadde kunne brukes til 6 måneder, men når ungen var ca 3 måneder, så klarte hun å dra seg opp og hun var for lang til den, så vet ikke helt hva jeg mener om saken. Det er mye penger for kortvarig bruk, samtidig er det veldig koselig med vugge. Men fra hun var 3 måneder, så brukte vi lekegrinda og vognbagen til sovning.

Tragisk, en seng er en seng, men neida, jeg hadde sett for meg en seng og den så IKKE ut som den vi fikk (billigste fra IKEA :P) Kunne ikke brydd meg mindre nå :p
Faktisk så er IKEA sine senger utrolig godt testet... Mannen sjekket det da vi kjøpte seng til snuppa. Av alle babysenger så var det IKEA sine som kom best ut i forhold til sikkerhet!! Og det er vel tross alt ingenting annet enn sikkerhet som er viktig når det kommer til de små :-) skal ikke kimse av IKEA :-) vi kjøpte for øvrig en brukt IKEA seng forrige gang som jeg malte lilla :-)

Vi kommer til å ha lekegrind i stuen og sprinkelseng (original Juno-seng) på soverommet :)

Men vi har liten leilighet (48 kvm, 2-roms) og må utnytte den plassen vi har med mindre vi flytter før spiren sitter/blir født ;)

Det sto at vuggen vi hadde kunne brukes til 6 måneder, men når ungen var ca 3 måneder, så klarte hun å dra seg opp og hun var for lang til den, så vet ikke helt hva jeg mener om saken. Det er mye penger for kortvarig bruk, samtidig er det veldig koselig med vugge. Men fra hun var 3 måneder, så brukte vi lekegrinda og vognbagen til sovning.
Godt poeng. Blir noe av det samme som bedside crib. Kan være praktisk en liten stund men plutselig så er de for store til å bruke den.

Jeg hadde henne kun sovende i babynestet i sofaen så lenge jeg følte det var trygt. Da var hun ikke mobil nok til å komme seg ut. Pluss at vi har en hjørnedel som er ganske stor så hun lå langt unna kanten. Når hun ble mer mobil brukte jeg bare baggen til vogna. Men etter hvert sov hun kun på oss da... Døgnet rundt omtrent.

Godt poeng. Blir noe av det samme som bedside crib. Kan være praktisk en liten stund men plutselig så er de for store til å bruke den.

Jeg hadde henne kun sovende i babynestet i sofaen så lenge jeg følte det var trygt. Da var hun ikke mobil nok til å komme seg ut. Pluss at vi har en hjørnedel som er ganske stor så hun lå langt unna kanten. Når hun ble mer mobil brukte jeg bare baggen til vogna. Men etter hvert sov hun kun på oss da... Døgnet rundt omtrent.

Vi hadde Emmaljunga med meier under bagen, så den gjorde egentlig samme nytten som vugga, bare motsatt vei, frem og tilbake, i stedet for fra side til side. Men hun sov best i lekegrinda egentlig.

Faktisk så er IKEA sine senger utrolig godt testet... Mannen sjekket det da vi kjøpte seng til snuppa. Av alle babysenger så var det IKEA sine som kom best ut i forhold til sikkerhet!! Og det er vel tross alt ingenting annet enn sikkerhet som er viktig når det kommer til de små :-) skal ikke kimse av IKEA :-) vi kjøpte for øvrig en brukt IKEA seng forrige gang som jeg malte lilla :-)
Jeg kunne tenke meg en IKEA seng jeg, men ikke den trehvite billigste! Jeg ville ha hvit seng! Helst med hel plate ved hodeenden og noe utskjæringer eller noe. Orket ikke male den vi fikk fordi den "bare var feil" uansett :P Så teit kan man bli når man er full av hormoner og forventninger! :D Ha ha

Vi har lekegrind :) Kjenner jeg er så avslappet nå med nr to! Sist var alt så krise liksom! Hvilken vugge, hvordan og hvor skal bebis sove osv osv. Nå veit jeg at ungen sover like godt i ei arva grind som i en dyr vugge :) (for å sette det på spissen. Sier ikke at det er "krise" for deg altså! Men jeg grein og grein når jeg ikke fikk den sprinkelsenga jeg ville ha :p Ha ha!)

På ingen måte noe krise her. Med nr to tok jeg også alt veldig ned ro, han døde en mnd før termin. Så det jeg ikke hadde kjøpt da kommer jeg heller ikke til å kjøpe nå før vi evt er hjemme med en levende baby. Så derfor føler jeg for å ha en "plan"!!

Her har alt baby klær liggi ferdig vaska fra vi venta nr to i stellebordskommoden som fortsatt står på badet, vogna er trilla inn på boden der har det stått siden vi kom tomhendt hjem for et og et halvt år siden. Og der blir alt værende. Så joda jeg tar det også "lungt " kanskje av andre årsaker!

Last edited:
På ingen måte noe krise her. Med nr to tok jeg også alt veldig ned ro, han døde en mnd før termin. Så det jeg ikke hadde kjøpt da kommer jeg heller ikke til å kjøpe nå før vi evt er hjemme med en levende baby. Så derfor føler jeg for å ha en "plan"!!

Her har alt baby klær liggi ferdig vaska fra vi venta nr to i stellebordskommoden som fortsatt står på badet, vogna er trilla inn på boden der har det stått siden vi kom tomhendt hjem for et og et halvt år siden. Og der blir alt værende. Så joda jeg tar det også "lungt " kanskje av andre årsaker!
Ingen fortjener å gå igjennom det dere har mått gå igjennom. Det var heller ikke meningen å virke frekk eller teit, jeg bare veit hvordan jeg var selv forrige gang. Skjønner dere ikke vil kjøpe masse greier når dere har en så forferdelig opplevelse i bagasjen

Back
Topp