LEAMUS...

x1xiza

Glad i forumet
noken som veit kva eg meiner? det gjekk ein link på det her for ei stund sida, men eg finner den ikkje igjen..noken som husker..? sånn vibrering på øyetlokket..
 
Ja, dette vet jeg alt om...

Eller jeg vet vel egentlig ikke så mye om det,
bortsett fra at jeg har hatt det på høyre øyelokk nå i nærmere 2 mnd!!!!!

Litt plagsomt!!
 
oi, då skal eg ikkje klage, eg hadde det i 4 dager, men har gitt seg no...men dette har vel ingeting med graviditet å gjera..? husker berre det var ein link om det, sku gjerne lese den, men finner den ikkje...
 
Dette fant jeg på nett iza om emnet....svar fra en lege!!


De aller fleste av oss har iblant små muskelrykninger, såkalte leamus, rundt øynene. Det er sjelden at slike rykninger skyldes sykdom. Årsaken til leamus er ikke kjent, men mange erfarer at de melder seg hyppigere i perioder med stress. Kanskje er dette forklaringen hos deg. Dersom rykningene er kraftige, hyppige og vedvarende, bør du søke råd hos en øyelege eller spesialist i nevrologi. Forklaringen kan være at du har lidelsen blefarospasme. Den lindres ved å sprøyte inn et middel som beroliger musklene. Rykninger i tungen eller hendene kan også være tegn på en nervesykdom som bør granskes nærmere av en nevrolog.

Håper det hjelper litt [;)]
 
Husker jeg var med og skrev der ja..

Vi ville ihvertfall tro det var en graviditets ting, ettersom så mange av oss har/hadde leamus på høyre øyelokk... [:D]

Men om det er det, vet jeg nå ikke.. [8|]

Det dreiv og ga seg ei stund, før det plutselig kom sterkere tilbake!!
Er deilig når det er på høyre øyelokk og under venstre øye samtidig! [:D] [:D]
 
hehe[:D] takk jenter[:D]
 
Back
Topp