Solosupah

Glad i forumet
Hei, ja, nok en symptomtråd!

Litt om oss: Mannen og jeg forsøker å bli gravide. Sluttet på ppillen i september/oktober, har alltid hatt uregelmessig menstruasjonssyklus siden jeg fikk mensen (min mor hadde det også). Denne uken er en uke til IKM, jeg fikk plutselig brun utflod på søndag, hatt milde mensensmerter, murirnger, blødningene var moderate til små, helt unormal menstruasjon i forhold til hva jeg pleier å ha.

Normalt har jeg også så sterke smerter at jeg er avhengig av å ta smertestillende for å fungere. Er en av dem som kan ha menstruasjonssmerter som kan minne om de smertene man har ved begynnende rier/rier, disse var værre da jeg var yngre. Så denne menstruasjonen har vært veldig rar, aldri hatt en blødning før menstruasjon som jeg kan huske, og forrige syklus var lang (45 dager).

Har ikke påvist noe fertilietsproblemer/utfordringer, alt har sett fint ut hos gyn.

Skal ta en test på søn-man. Vi kan jo ha truffet eggløsning, men får se.

Jeg er en av dem som elsker å lese symptomtråder og tenke over tegn. Selv om det har vært noen runder med innbilte symptomer disse månedene...Noe flere kjenner seg igjen i?

MEN over til hva det jeg lurer på. Den siste uken har jeg hatt så mye leamus, i haka, i armer, under føtter, i venstre lår. Aldri hatt på disse stedene før, kun i øyet. Skal kjøpe magnesium i dag for å sørge for at jeg ikke har mangel. Er det andre som har hatt leamus eller kiling/ilinger i musklene som graviditetstegn? Og ja... Hvis man Google leamus er den snar med å vise søk som "hjelp har jeg ALS eller MS", får håpe det ikke er det .

Klør også litt på magen, kjenner det bobler litt/murrer fremdeles. Blødningene stoppet plutselig. Vet at noen har festeblødning som ligner en mini-mens?

Til dere som har vært gravid: Hva var dine tegn? Noe merkelig du opplevde?
 
De rareste symptomer jeg fikk var "hikke" og fikk rykkninger i føttene.
Hikke lyden(ikke vanlig hikkelyd) fikk jeg et par dager før positiv test.
Den lyden har jeg kun hatt begge gangene jeg har vært gravid, aldri hørt den ellers
 
Jeg nyser.. masse hver dag og har gjort det i flere dager.
Vanligvis nyser jeg bare sånn når jeg er på vei til å bli forkjølet, men da har jeg enten fått sår hals dagen etter eller allerede hatt sår hals en stund..
 
Jeg la ikke merke til noe med førstemann før etter positiv test, jeg avskydde alle lukter, spesielt fra mat generelt og dette er ikke akkurat noe spesielt tegn, men jeg pådro meg hypremesis av det og en dag så sto jeg opp og alt jeg greide å tenke på var rå sitron! Dette er jo mest kjent som piccas, men jeg følte meg ikke spesielt gravid før dette (bortsett fra kvalmen selvsagt). Eneste jeg ville ha var rå sitron og lukten av bensin og nye verktøy haha!
Andre gangen jeg var gravid begynte jeg å bli reelt fysen 27/7 før positiv test, ikke sult altså, jeg ville bare ha noe ubestemt spiselig hele tiden. Jeg mistet i SA i uke 7, så jeg har fått skrekken fra å oppdage dette symptomet igjen selv om det sikkert ikke er relatert i det hele tatt.
Tredje gang jeg var gravid var det veldig lite igjen, men det murret kraftigere fra ganske tidlig av. Det viste seg senere at jeg bar på tvillinger så det ga jo mening det. Fikk vite om tvillingen da det endte I SA i uke 12, andre tvillingen er 5 år nå.
Nå vet jeg ikke om jeg er gravid enda, men jeg har begynt å klø og "hikke". Hikken er nok bare luft, da det er mer som en innover hikk i ny og ned om det gir noen mening haha. Vi får se om det faktisk er et tegn over helga!
 
Jeg la ikke merke til noe med førstemann før etter positiv test, jeg avskydde alle lukter, spesielt fra mat generelt og dette er ikke akkurat noe spesielt tegn, men jeg pådro meg hypremesis av det og en dag så sto jeg opp og alt jeg greide å tenke på var rå sitron! Dette er jo mest kjent som piccas, men jeg følte meg ikke spesielt gravid før dette (bortsett fra kvalmen selvsagt). Eneste jeg ville ha var rå sitron og lukten av bensin og nye verktøy haha!
Andre gangen jeg var gravid begynte jeg å bli reelt fysen 27/7 før positiv test, ikke sult altså, jeg ville bare ha noe ubestemt spiselig hele tiden. Jeg mistet i SA i uke 7, så jeg har fått skrekken fra å oppdage dette symptomet igjen selv om det sikkert ikke er relatert i det hele tatt.
Tredje gang jeg var gravid var det veldig lite igjen, men det murret kraftigere fra ganske tidlig av. Det viste seg senere at jeg bar på tvillinger så det ga jo mening det. Fikk vite om tvillingen da det endte I SA i uke 12, andre tvillingen er 5 år nå.
Nå vet jeg ikke om jeg er gravid enda, men jeg har begynt å klø og "hikke". Hikken er nok bare luft, da det er mer som en innover hikk i ny og ned om det gir noen mening haha. Vi får se om det faktisk er et tegn over helga!
Oi, mange spennende og merkelige symptomer! Håper du ikke opplever hypremesis igjen. Håper du får positiv test over helga !
 
Back
Topp