Leamus i magen

BumpAhead

Glad i forumet
Er visst mye rare ting som skjer inni her for tiden. I dag har jeg flere ganger hatt "leamus" eller små spasmer litt på siden av navlen...Ikke veldig sterkt, men kiler akkurat som om det bobler litt.
På nett er det mange som beskriver denne følelsen som første gang de kjente liv i magen - noen også så tidlig som uke 12-13. Jeg er i uke 12 og klarer ikke helt å tro det?
Vil kanskje heller tro det er muskelsammentrekninger/ luft..

Noen som har erfaring med dette?

:)

Last edited:
Kan godt være at det er bevegelse du kjenner. Kan kjennes ut som bobler som sprekker eller små fisk :)
Jeg kjente det i uke 13 sist. Ble tydligere i uke 14. Forventer å kjenne det tidligere denne gangen :)

Jeg har hatt leamus i magen siden før jeg ble gravid :)
Det ga seg litt noen uker, men nå kjenner jeg det av og til igjen. Er 11+3 og tenker det samme som deg, er veldig tidlig. Men man vet aldri :) Hadde det ikke så tidlig med førstemann hvertfall :)

Er jo sikkert så mangt det kan være, men er jo veldig spennende om det er det.. Er førstegangsgravid, så lite erfaring generelt, men mener uke 15 og utover er vanlig for første liv...

På ul sa gyn at den er veldig aktiv, og morkaka er på bakre vegg slik at bevegelser kan kjennes lettere..

Men jeg må jo bare le- føler meg innimellom som en tosk med alle mine rare spørsmål her inne :,-D

Er jo sikkert så mangt det kan være, men er jo veldig spennende om det er det.. Er førstegangsgravid, så lite erfaring generelt, men mener uke 15 og utover er vanlig for første liv...

På ul sa gyn at den er veldig aktiv, og morkaka er på bakre vegg slik at bevegelser kan kjennes lettere..

Men jeg må jo bare le- føler meg innimellom som en tosk med alle mine rare spørsmål her inne :,-D
Åh, som jeg elsker at folk stiller alle mulige slags spørsmål her inne. Jeg er førstegangs selv, og det er 1000 ting jeg lurer på og minst like mye som jeg glemmer at jeg lurer på ;) Ingen spørsmål for rare!

Helt enig! Ingen spørsmål er for rar :) Jeg er ikke førstegangs, men det er jaggu mye man glemmer.
Du skal ikke se vekk i fra at det er babyen din du kjenner. Det bor jo faktisk ett menneske i magen din :D

Kan godt være babyen, ja, lurer på om jeg har kjent den ett par ganger selv og.

Jeg har slik følelse til tider. Det kiler liksom inni magen i område der jeg har funnet hjertelyden :-P så jeg tror det er bevegelse fra baby :-)

Sniker litt :) Livmoren kommer ikke opp til navlen før man er ca halveis (sa legen min da jeg var på kontroll i uke 14 å jeg sa at jeg trodde jeg hadde kjent livmorkanten rett ved navlen :D) Han sa livmoren min lå ca 8-10 cm unner navlen da.
Men det var det han sa, jeg har ikke peiling, så kan jo være lille du kjente :)

Back
Topp