Lea - hverdagen med medfødt hjertefeil

Mange gode klemmer idag og dagene fremover ❤️
 
Vi ankom Rikshospitalet kl 10 i dag tidlig. Når klokken var 11 ble vi endelig hentet inn av en lege. De målte blodtrykk, metning, lengde og vekt. 5800g og 59cm. Vi hadde en rask samtale med lege og en sykepleier før vi ble sendt til røntgen. Videre fra røntgen bar det ned for å ta blodprøver, og når vi trodde at vi endelig var ferdig måtte vi opp på barnehjerteavdelingen og måle EKG, og ta ultralyd.

Hver gang Lea sovnet ble hun vekket. Til slutt var hun så sliten at hun gråt seg selv i søvn. Skikkelig hylgrining stakkars! Når vi var ferdig med ultralyd kunne vi traske tilbake på rommet. Vi fikk deretter vite at operasjonen var satt til i morgen, 28.11.

Anestesilegen kom senere inn på rommet og forklarte oss om morgendagen, og hva hennes jobb under operasjonen ville være. Da fikk vi også vite at Lea skal opereres klokken 08:00, og hun skal faste fra klokken 05:00.

Senere kom kirurgen, som fortalte oss hva de hadde tenkt å gjøre. De forklarte også at Lea hadde to fine store pumpekamre, som gjorde det mulig på sikt å få til et normalt fungerende hjerte. Jeg fikk helt sjokk og knakk sammen i gråt.. Tidligere har det jo vært snakk om at det eneste de kan gjøre, er å få halve hjerte til å fungere, men nå mener de altså at de skal klare å gjøre hele hjerte fungerende.... Tenk om..... Jeg tørr ikke engang å tenke på at vi kan være så heldige...

Uansett vil operasjonen nå være en operasjon for å kjøpe mere tid, slik at Lea kan vokse og bli sterk. Denne operasjonen er vist "veien til planen om et helt fungerende hjerte". Hadde de gått for den andre planen, et halvt fungerende hjerte, så hadde de gjort det på en annen måte, sa han.

Hvis alt går som det skal i morgen, trenger hun mest sannsynlig ikke å operere igjen før om et år. Jeg håper virkelig at morgendagen går vår vei... Jeg vet ikke hva jeg gjør om det ikke gjør det.

Jeg har valgt å ikke fortelle familie og venner at hun skal operere i morgen kl. 08:00. Jeg vil ikke høre prat om at "Oi, dette høres jo kjempebra ut. Denne operasjonen kommer til å gå bra!!". Jeg vil ikke ha forhåpninger, og jeg vil ikke gi familien min forhåpninger.

Når klokken blir 05:00 må hun være ferdig spist, og klokken 08:00 skal hun inn til operasjon.
 
Last edited:
❤️❤️
 
Takk for at du deler.

Lykke til i morgen ❤️
 
:Heartpink
Masse lykke til fra sidelinjen. Utrolig sterk historie, sterk lita jente og verdens sterkeste mamma:)
 
Masse lykke til i morgen, krysser alt som kan krysses for dere <3
 
Masse lykke til!
Gode nyheter at de tror de kan få til at hele hjertet fungerer på sikt da.
Prøv å finn på noe som stjeler oppmerksomheten deres i operasjonstiden imorgen
 
Lykke til. Tenker på dere!
 
Tenker på dere:Heartpink
 
Back
Topp