Så det at hun ikke følger sin egen kurve (skulle etter 76 persentilen veid ca 2400g denne uken, men veier altså ca 2000g istedet) har ikke noe å si så lenge man ikke har et avvik fra normalt gjennomsnitt..? (Selv om avviket er minimalt sett bare fra gjennomsnitt er det jo -29% fra hennes egen tidligere vekstkurve) Det vil jo medføre at hun har lagt på seg 100g mindre i uka enn forventet ut fra forrige sjekk (ifølge percentilskjema)..Som du sier blir jo det veldig grovt regnet da såklart, siden det var to forskjellige leger som sjekket og skjønner det kan bli litt avvik da.
SF-målet har falt fra den røde streken til der det lyseste området går over til ingen farge (2,5%?) på de samme 4 ukene.
Hvis de regner alle avvik ut fra 50 percentilen kan jo noen babyer nesten stå stille i vekt noen uker uten at det er noe problem?
Uæh jeg er forvirra, beklager!

Jeg spør sikkert helt tullete, men det virker som sagt bare så merkelig for meg alt dette..
Vil jo selvsagt helst tro at alt bare er tipp topp, men er litt vanskelig å finne den roen når ting virker så ulogisk/man ikke har vært gjennom det før og vet hvordan det skal være

Jeg har ingen barn fra før, så har fått meg en liten overraskelse på hvor glad i- og bekymret for den lille i magen jeg allerede har kunnet bli uten å ha møtt henne!<3 Har vel rett og slett fått meg en "støkk" som har gjort meg redd for at noe skal gå galt nå når vi er så nære å få møte lille tutta vår..
..og ja jeg var den umulige ungen som slet med å akseptere ting vi lærte men som jeg ikke forstod på skolen, haha

Sorry igjen for (forhåpentligvis ubegrunnet) bekymrede spørsmål!