Lavt symfysemål

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
På svangerskapskontrollen idag ble symfysemålet målt til under den grønne linja på helseskjemaet. Skal heldigvis på vekstkontroll på mandag. Men jeg kjenner at dette uroer litt. Hva er egentlig konsekvensene med et lite barn?

Som jeg har skjønt det (og jeg kan ta feil) så har det egentlig ingenting å si så lenge den lille er sunn, frisk og rask:)

Lå under den grønne linja i uke 28, ble sendt på ul og det viste seg at han bare lå rart i magen:happy: Hvordan babyen ligger kan gå utover målingene, jeg er i uke 33 nå og lå forsatt under på i uke 32. Har vært på 3D ultralyd og han ble målt til å være akkurat på gjennomsnittet i vekst.

Jeg var på kontroll idag å symfysemålet hade skuddt til vers, men min lege bruker ul på kontrollene og da målte han bebien til litt liten(5minus). Alt innenfor 10 pluss oh minus er normalt sa han. Symfysemålet er ikke så veldig pålitelig måling sa han så lenge babyen har det fint har det ingen betydning :)

På svangerskapskontrollen idag ble symfysemålet målt til under den grønne linja på helseskjemaet. Skal heldigvis på vekstkontroll på mandag. Men jeg kjenner at dette uroer litt. Hva er egentlig konsekvensene med et lite barn?

Konsekvensen er jo at barnet ikke får i seg nok næring, og at de må vurdere om barnet må forløses tidligere.

Men ofte må de ta flere ul for å sjekke veksten.
Ofte er det feilmålinger, og alt er bra. :)

Men veldig bra du får ekstra kontroller. :)

Konsekvensen er jo at barnet ikke får i seg nok næring, og at de må vurdere om barnet må forløses tidligere.

Men ofte må de ta flere ul for å sjekke veksten.
Ofte er det feilmålinger, og alt er bra. :)

Men veldig bra du får ekstra kontroller. :)
Oi. Får håpe ul viser noe annet enn symfysemålet :). Sist viste vekstkontrolen -3% på ul. Det er jo ingenting sa de.

Stoler ikke helt på de symfysemålene jeg. Jeg lå under den hvite nederste linja sist som liksom er skrevert opp. I dag på velstkontrollen var den lille bare - 4 prosent under gjennomsnittet likevel.

Forhåpentligvis er alt ok under mandagens kontroll

Jeg har stagnert symfysemål. Min baby var-13% vekstavik, men legen sa at mitt lave mål også kunne ha med at baby lå i seteleie når jeg var på ul

Back
Topp