Lavt symfysemål uke 25+2

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Var hos jm i dag og symfysemålet mitt lå lavt... Hun sa at om det fortsatt lå så lavt neste gang ville hun henvise meg til vektestimering. Der og da tenkte jeg ikke så mye over det, men nå i etterkant kommer jo bekymringene... Noen som har noen erfaringer?

Var hos jm i dag og symfysemålet mitt lå lavt... Hun sa at om det fortsatt lå så lavt neste gang ville hun henvise meg til vektestimering. Der og da tenkte jeg ikke så mye over det, men nå i etterkant kommer jo bekymringene... Noen som har noen erfaringer?
Har ingen erfaringer men kom akkurat fra jordmor selv. Mitt lå litt for høyt, så hun tenkte at jeg å må på sånn time hvis det ikke retter seg ut. Ble ikke så bekymra, bare veldig glad de fort tar tak i ting. :)

Helt vanlig :-) litt ligger mye under, men babygutten har det helt fint! Det er bare fordi jeg er litt lang og har god plass i bekkenet, så han ligger lenger ned hos meg.

Jeg også var hos jordmor igår og mitt har nesten ikke gått opp siden uke 23, nå er jeg 27+1. Jeg ble bekymret og vet ikke hva som skjer videre. Har fått beskjed om å slappe av mest mulig og ikke stresse denne uken her. Så skal tilbake til henne på mandag for at hun skal se om det er noe endringer. Hvis ikke så skulle hun sende meg på sykehuset for nøye ultralyd målinger.

Sist gang svinge mine mål over og under den midtstreken gjennom hele svangerskapet i alle fall, så én måling er normalt ingen grunn til veldig bekymring tror jeg.

Jeg lå også under normalen da jeg var hos jordmor rundt uke 22/23 i dette svangerskapet, og skal måle på nytt i morgen. Da blir det vel eventuelt en ekstra sjekk på sykehuset hvis ikke trenden har snudd.

Det de vel gjør er å forsøke å estimere fødselsvekt, og på den måten sette inn tiltak hvis det er avvik. Mulig de sjekker at du ikke mangler noen viktige vitaminer/næringsstoffer feks? Og kanskje beskjed om å roe litt ned i hverdagen. Og hvis de tror babyen kan bli litt liten, så planlegger de antagelig litt ekstra rundt akkurat det ved fødsel.

Sist jeg var gravid så var jeg og målte symfysen først hos legen. Da var det normal størrelse. Så hos jordmor, da var den liten. Så på sykehuset, da var den normal. Babyen var liten, men sprek som en sild når hun kom :) så jeg vet ikke jeg..

Tusen takk for svar! Da beroliger jeg meg med at det i utgpkt ikke er noe å bekymre seg over. Sist kontroll var jeg på normalen. Men siden formen har vært litt mer uggen i det siste så tenker man bok mer enn nødvendig:-)

Sost svangerskap hadde jeg også hatt lite økning en periode. Ble sendt på vekstestimering ved hjelp av ultralyd og fikk beskjed om at han var tolv prosent under gjennomsnittet. Men han kom ut og veide neste 3600 gram;)

Hvor lavt? Nye eller gamle helsekortet?

Jeg ligger rett under streken på det nye, og enda lenger under streken på det gamle. Helt normalt for meg siden jeg er så høy og har stort bekken.

Hvor lavt? Nye eller gamle helsekortet?

Jeg ligger rett under streken på det nye, og enda lenger under streken på det gamle. Helt normalt for meg siden jeg er så høy og har stort bekken.

Jeg lå helt i overgangen mellom det lyselilla og hvite på det nye helsekortet... Jeg er 1.55 høy!

Jeg lå helt i overgangen mellom det lyselilla og hvite på det nye helsekortet... Jeg er 1.55 høy!
Oki.

Vet ikke noe om grunner altså. Men lave pleier å ha høyere kanskje?! Så derfor hun vil kanskje sjekke. Bør ikke være noe galt, heldigvis! :) :)

Back
Topp