lavt stoffskifte?

kkaasa

Elsker forumet
flere som har det her inne?
jeg har hatt det noen år nå...
men merker jeg fortsatt får perioder som jeg er veldig trøtt og blir lissom ikke uthvilt...samme hvor mye man sover..
skal på kurs iløpet av året, noen andre som har vært på slike kurs?

Jeg er det, men jeg har ikke vært hos noen lege. Men hva andre typer symptomer har man da?
Blir aaaldri uthvilt uansett hvor mye jeg slapper av, og har fått såå dårlig hukommelse. Den har vært god i flere måneder nå, men nå er den helt tragisk igjen [&o]

Jeg har. Hatt det siden jeg var 13-14 år, men har bare vært medisinert i 10-11 år nå...Jeg fungerer, men jeg fungerer veldig dårlig...
Nå har jeg vært feildosert i 2,5 år pga svangerskap og fødsler (ikke lett å finne rette dosa til meg), og det gjør jo ikke ting lettere akkurat det da...men noen dager er bedre enn andre....[:)]

ORIGINAL: Råsa Glam!

Jeg er det, men jeg har ikke vært hos noen lege. Men hva andre typer symptomer har man da?
Blir aaaldri uthvilt uansett hvor mye jeg slapper av, og har fått såå dårlig hukommelse. Den har vært god i flere måneder nå, men nå er den helt tragisk igjen [&o]

Aldri uthvilt
Hes og uklar stemme
Ukonsentrert
Vektøkning til tross for dårlig appetitt
Glemsk
Forstoppelse eller treg mage
 Fryser
Søvnforstyrrelser
Hovne fingrer og ben
Hyppige humørsvingninger
Håravfall, tørt og livløst hår
Depresjon, nedstemthet
 Tørr hud
Nedsatt eller ingen sexlyst

har hatt problemer med stoffskifte siden 2002,men hadde høyt først--også tok jeg jod behandling..så blei det lavt..
skal gå til kontroll hver 3¤4 mnd..så er ikke helt der det skal...men virker som at det er litt opp og ned på formen selvom man har riktig dose..
slitsomt å være trøtt.....

Jeg fikk diagnosen for to år siden - fikk endelig normalisert det med medisiner da jeg ble gravid, men så måtte jeg begynne å justere igjen under svangerskapet, og hadde til slutt mer enn doblet dosen min... og etter at A ble født var det ingen som tenkte på dette, og plutselig holdt jeg på å klikke... viste seg at jeg hadde høyt stoffskifte på grunn av overmedisinering. Nå driver vi og justerer ned igjen.

Har aldri gått kurs, har aldri hørt omd et engang, men det høres interessant ut

Jeg tar prøver hver 4-6. uke.
Man skal gjerne være rett dosert en stund før man faktisk merker det, så det er helt normalt å svinge litt selv om man er rett dosert. [;)]

det er i forbindelsen med sykehuset.
fastelgen som sendt brev for meg...
fikk brev jeg skulle iløpet av ett år, fikk beskjed 4 uker før.

ja trur det blir veldig bra=)

ORIGINAL: MIZZbigBADAbing

ORIGINAL: Fru Lotten

ORIGINAL: Råsa Glam!

Aldri uthvilt Jupp
Hes og uklar stemme Ikke hele tiden
Ukonsentrert Njatja
Vektøkning til tross for dårlig appetitt Jupp
Glemsk ehm,jupp
Forstoppelse eller treg mage Njæ
Fryser Ikke konstant
Søvnforstyrrelser Jupp
Hovne fingrer og ben jupp
Hyppige humørsvingninger OH yes,hehe
Håravfall, tørt og livløst hår JA
Depresjon, nedstemthet Tja,ikke så ille nå
Tørr hud Jupp
Nedsatt eller ingen sexlyst Nopes,eneste som ikke er nedsatt,hehe[8|]

BLÆH.....Burde rote meg til legen,har jeg sagt i over 1år nå [8|][X(]

Ta den telefonen du![;)] Det er bare ei blodprøve som skal til, og om det viser seg at det er stoffskiftet ditt, så får du hjelp med en gang, og da blir det bedre![:)]

ORIGINAL: kkaasa

men merker jeg fortsatt får perioder som jeg er veldig trøtt og blir lissom ikke uthvilt...samme hvor mye man sover..

Hei:) Jeg er faktisk født med lavt stoffskifte, går visst an det også! Er relativt høyt dosert, så merker jo at energinivået ikke er helt der oppe.
Tar blodprøver gjevnlig, siden det svinger litt. Har jeg for LAVT stoffskifte, blir jeg trett, svimmel og har dårlig matlyst- til tider tiltaksløs. Har jeg for HØYT får jeg hjertebank, blir veldig kvalm og finner ikke helt roen i kroppen. Så negative følger er det desverre med begge deler! Magen lever et liv for seg selv- reagerer til tider på det meste.

Her hjelper det faktisk å spise mild og sunn kost (vi er mer ømfintelige for sterk kost enn folk flest), prøver å styre unna grovt og kneip brød, og kumelk. Spiser både pasta, pizza og slikt som inneholder hvete og mat som innholder melk,  men grovt og kneipp brød ig et glass melk til maten er ikke bra for magen min.

Jeg har det, men holder det i sjakk med medisin. Hvis stoffskifte blir for lavt hos meg blir jeg fryktelig trøtt og slapp.

ORIGINAL: 2juniskatter!

ORIGINAL: kkaasa

Hei:) Jeg er faktisk født med lavt stoffskifte, går visst an det også! Er relativt høyt dosert, så merker jo at energinivået ikke er helt der oppe.
Tar blodprøver gjevnlig, siden det svinger litt. Har jeg for LAVT stoffskifte, blir jeg trett, svimmel og har dårlig matlyst- til tider tiltaksløs. Har jeg for HØYT får jeg hjertebank, blir veldig kvalm og finner ikke helt roen i kroppen. Så negative følger er det desverre med begge deler! Magen lever et liv for seg selv- reagerer til tider på det meste.

Her hjelper det faktisk å spise mild og sunn kost (vi er mer ømfintelige for sterk kost enn folk flest), prøver å styre unna grovt og kneip brød, og kumelk. Spiser både pasta, pizza og slikt som inneholder hvete og mat som innholder melk,  men grovt og kneipp brød ig et glass melk til maten er ikke bra for magen min.
Jepp, det er 1 av 2 sykdommer alle nyfødte testes for![;)]

Back
Topp