Lavt stoffskifte

Jeg har, har hat en ekstra UL og økt dosen på Levaxin.

Har lavt stoffskifte og økt medisinen med 30%. Øker jeg mer får jeg hjertebank. Det var privatgyn som bare ba meg gjøre det. lege hadde ingen formening... vet ikke om jeg kommer til å bli fulgt opp... kommer til å be om det selv i det minste.

Tar blodprøver hver 4. Uke sv.sk igjennom. Ved alle tre svangerskap har jeg mer enn doblet dosen

Jeg har umedisinert kronisk tyreoditt, fått høre av legen at jeg bare skal følges opp med blodprøver så lenge stoffskiftet holder seg innenfor referanseområdet.... Kjenner at jeg stresser litt over det og vet ikke helt hva eventuelle konsekvenser av svingninger er....

Har lavt stoffskifte og økt medisinen med 30%. Øker jeg mer får jeg hjertebank. Det var privatgyn som bare ba meg gjøre det. lege hadde ingen formening... vet ikke om jeg kommer til å bli fulgt opp... kommer til å be om det selv i det minste.
Legen min har dessverre ikke nok kompetanse når det gjelder LS så jeg går privat, har prøvd flere leger på legekontoret men det er jo helt håpløst. Tørr hvertfall ikke stole på de under en graviditet.

Jeg har umedisinert kronisk tyreoditt, fått høre av legen at jeg bare skal følges opp med blodprøver så lenge stoffskiftet holder seg innenfor referanseområdet.... Kjenner at jeg stresser litt over det og vet ikke helt hva eventuelle konsekvenser av svingninger er....
Skjønner jeg godt, ordet referanseområdet er ikke noe jeg liker. Blir brukt så forskjellige, og er så mange meninger rundt det.

Jeg har, har hat en ekstra UL og økt dosen på Levaxin.

Dette var ikke i Norge da, ble sendt til endokrinolog i Norge og DK.
Får UL for å se om fosteret vokser som de skal, de kan bli litt små når man har lavt stoffskifte (begge mine er 3.5kg og født 2 uker på overtid).

Jeg øker dosen tirsdag og torsdag med en ekstra tbl.. skal til legen i dag, så hører med henne og ta nye blodprøver.

Dette var ikke i Norge da, ble sendt til endokrinolog i Norge og DK.
Får UL for å se om fosteret vokser som de skal, de kan bli litt små når man har lavt stoffskifte (begge mine er 3.5kg og født 2 uker på overtid).

Jeg øker dosen tirsdag og torsdag med en ekstra tbl.. skal til legen i dag, så hører med henne og ta nye blodprøver.
Masse lykke til :)

Oi, det er mye. Takk for svar, får ringe de i dag :)

Ja jeg er veldig vanskelig å stabilisere. Vært medisinert i 19 år, og justerer fremdeles hver 5-6 uke....
Har allerede økt 25% dette sv.sk.... skulle tatt ny prøve i går egentlig, men er i Spania, så ble litt vanskelig.....[emoji23] regner med å øke minst 25% til etter prøva neste uke, og sånn går no dagan.....[emoji28]

Sniker fra januar

Har også lavt stoffskifte, og jeg har bestemt meg for at jeg vil kreve å sjekke stoffskiftet ca hver fjerde uke. Rett før svangerskapet ble dosen min justert ned (fra 75-50 mg annen hver dag) til 50 mg hver dag. Uke 6 ble den justert opp til slik dosen var før svangerskapet og i uke 14 opp til 75 mg hver dag. Nå har jeg bare vært diagnostisert med LS i et par år, men har forstått det sånn at man har andre referanseverdier å forholde seg til under graviditeten.
Dersom legen din ikke kan svare deg på dine LS spørsmål, vil jeg råde deg til å enten be legen forhøre seg med endokrinolog, evt henvisning til endokrinolog

Ja jeg er veldig vanskelig å stabilisere. Vært medisinert i 19 år, og justerer fremdeles hver 5-6 uke....
Har allerede økt 25% dette sv.sk.... skulle tatt ny prøve i går egentlig, men er i Spania, så ble litt vanskelig.....[emoji23] regner med å øke minst 25% til etter prøva neste uke, og sånn går no dagan.....[emoji28]

Ligger nå på 125 microgram x 7, sist sv.skap endte jeg på 200 x 5 + 225 x 2

Back
Topp