Lavt stoffskifte

Trollemamma

Blir kjent med forumet
Jeg har gått på levaxin i ca 7 år. Doseringen var stabil når jeg ble gravid. Økte den med 1/3 del når jeg fikk positiv test i samråd med lege.

Jeg syns det er litt vanskelig å skille på hva som kan være symptomer på at dosen er for lav eller høy, og hva som kan være vanlige graviditetsplager.
Jeg venter mitt første barn og skal til første kontroll hos legen neste fredag.. er da 9+4.

Er det andre her inne med erfaring?

Du bør ha tett oppfølging og jevnlig måling av om dosen er rett. Stoffskiftet faller når vi er gravid. Vi andre tåler det, du må doseres rett. Viktig

Jeg har også lavt stoffskifte. Ved forrige graviditet økte jeg jevnt og trutt. Ble endel kluss en stund etter fødsel.
Enig at det er vanskelig å skille symptomene... Jeg tenker at jeg skal ta blodprøver hver 6. Uke. Akkurat nå er mitt litt lavt, så har økt litt selv, skal til legen i morra for å legge en plan.
Forrige svangerskap hadde jeg også mange av kontrollene mine "dobbelt" altså hos lege og jordmor pga stoffskifte. Jeg hadde også ett par ekstra ul i uke 28-32, pga spørsmål om dårlig vekst og at jeg kjente lite bevegelser. Datteren min var 3,6 kg, så det var således ingen grunn til bekymring:p

Jeg har fått beskjed at jeg nå måle en gang i mnd. Og skulle kjenne etter hvordan det gikk. Men det er ikke så lett når enn ikke vet hva som er normalen. Må vel nesten stole på magefølelsen...

Hørtes lurt ut å ha dobbelt opp hos jordmor og lege. :-)

Meg å;) sjekke hver 6 uke... gått fra 150 til 175 ved positiv test...veit ikke om jeg er grinete pga graviditeten eller stoffskiftet.. ekke bare bare;)

Back
Topp