Lavt stoffskifte

Gravid83

Andre møte med forumet
Er det noen andre her som har enten fra før man ble gravid eller under graviditeten fått påvist lavt stoffskifte? Jeg har gått på Levaxin siden desember 2011, dette er tredje runden med medisinering, og føler ikke jeg har fått noe informasjon om dette i forhold til graviditet fra fastlegen min. Har snakket med jordmor og fått informasjon om at det regnes som et risikosvangerskap og skal følges nøye opp. Hadde en SA i mai-12 og er jo redd for at det skjedde pga stoffskiftet mitt. Men nå er jeg blitt sykemeldt, mye pga stoffskiftet og har blitt henvist til fødepoliklinikken på sykehuset for å følges opp der så føler meg ganske trygg på dette nå. Andre som har erfaringer med dette?

hatt lavt stoffskifte siden 2006 og gått på levaxin. Ble fulgt opp på fødepol i forrige svangerskap ja. Justerte dosen en gang eller to i andre trimester. Synes det var fint å få ekstra oppfølging, fikk jo ultralyd hver gang :D tror jeg var der tre ganger før jeg fikk beskjed om at fastlegen skulle følge opp stoffskiftet videre, ettersom det lå relativt stabilt. Det er veldig vanlig å måtte justere dosen endel når man er gravid. Om SA som du hadde skyldte lavt stoffskifte er det ingen som kan svare ja eller nei på. Det er økt risiko for SA når man ikke er riktig medisinert, men i første omgang kan det være vanskelig å i det hele tatt bli gravid. Du har jo tydeligvis ikke noe problem med fruktbarheten når du har blitt gravid to ganger på såpass kort tid.. Håper alt går bra videre for deg. det er virkelig ikke noe å bekymre seg for om oppfølgingen er som den skal :)

Jeg har også lavt stoffskifte og har vært medisinert siden før vi ble gravide med førstemann (ikke så lenge før, noe jeg tror er deler av grunnen for at vi da endelig lykkes etter laaang prøving) Under svangerskapet ble jeg fulgt opp og dosen justert noen ganger. Den bør som regel justeres opp litt etterhvert.
Som sagt over.. om SA skyldes det eller noe annet er umulig å si.. Men det er bra du blir fulgt opp nå! :)

Så bra at dere får ordentlig oppfølging! Er jo viktig å føle seg trygg på at alt er som det skal. Er jo umulig å si hva som var grunnen til SA, men satser på at denne gangen går alt bra. Tenker også at jeg er heldig som ikke har hatt noe problem med å bli gravid, hvilket er vanlig ved lavt stoffskifte. Har foreløpig ikke fått noe beskjed av legen min om å justere dosen, men får ringe ham om et par dager når de siste prøvesvarene har kommet:)

Takker for fine svar og vil gjerne høre fra flere som har erfaringer med dette:)

Jeg går også på levaxin og har fått beskjed om å ha samme dosen inntil videre. Har heller ikke fått beskjed om noe spesiell oppfølging, men skal til svabgerskapskontroll på tirsdag, så kan hende han sier mer da. Han sa ihvertfall at levaxin er ufarlig å bruke under graviditet..

PetronellaMor skrev:
Jeg går også på levaxin og har fått beskjed om å ha samme dosen inntil videre. Har heller ikke fått beskjed om noe spesiell oppfølging, men skal til svabgerskapskontroll på tirsdag, så kan hende han sier mer da. Han sa ihvertfall at levaxin er ufarlig å bruke under graviditet..

ufarlig ja.... det er livsnødvendig! :)

Back
Topp