N

Ninaphil9

Guest
Hei!
Vi har prøvd så lenge nå på å bli gravide og neste uke skal vi til legen. For å ta undersøkelser, prøver etc.
Jeg har lavt stoffskifte og vet at det kan ha en sammenheng med at jeg ikke blir gravid denne gangen (har ei på 3 år fra før som klaffet med en gang).

Men dere som har prøvd en stund - hva ser legen etter? Er det noe jeg kan be om at skal bli sjekket opp ekstra? Har noen av dere fått noen hormontabletter?
Er det noen som har lavt stoffskifte som har fått noen ekstra tabletter, økt dosen på levaxin? Et eller annet?

Jeg stoler virkelig på legen min, men vil være forberedt så det er derfor jeg spør dere… er bare så lei meg og fortvila, vil gjøre alt for at dette skal gå…
 
Hei!
Vi har prøvd så lenge nå på å bli gravide og neste uke skal vi til legen. For å ta undersøkelser, prøver etc.
Jeg har lavt stoffskifte og vet at det kan ha en sammenheng med at jeg ikke blir gravid denne gangen (har ei på 3 år fra før som klaffet med en gang).

Men dere som har prøvd en stund - hva ser legen etter? Er det noe jeg kan be om at skal bli sjekket opp ekstra? Har noen av dere fått noen hormontabletter?
Er det noen som har lavt stoffskifte som har fått noen ekstra tabletter, økt dosen på levaxin? Et eller annet?

Jeg stoler virkelig på legen min, men vil være forberedt så det er derfor jeg spør dere… er bare så lei meg og fortvila, vil gjøre alt for at dette skal gå…
Stoffskifte bør være godt regulert. Jeg har også hørt at en del må øke dosen med en gang man blir gravid. Bør dermed helst avklare med lege i forkant, så man vet hvor mye man skal øke med.
 
Stoffskifte bør være godt regulert. Jeg har også hørt at en del må øke dosen med en gang man blir gravid. Bør dermed helst avklare med lege i forkant, så man vet hvor mye man skal øke med.
Ja, jeg måtte øke dosen min en del sist svangerskap. Men det gjelder kanskje også når man skal prøve å bli gravid?
 
Man skal ikke øke dosen med levaksin og forhøye stoffskifte for å bli gravid. Noen må øke dosene bittelitt når man blir gravid spesielt de med type 1 diabetes. Men dette sier legen fra om om det er tilfelle.
Stoffskiftet skal være godt regulert ja, men han kan ta blodprøver å sjekke etter vitamin mangel generelt. :)
Mest sansynlig så tar han da blodprøver å henviser eller tar en gynekologisk sjekk:) for å se om alt står bra til :) hvertfall i første omgang. Og ville bedt om å bli sjekket for BV, da dette kan forhindre graviditet også .
 
Man skal ikke øke dosen med levaksin og forhøye stoffskifte for å bli gravid. Noen må øke dosene bittelitt når man blir gravid spesielt de med type 1 diabetes. Men dette sier legen fra om om det er tilfelle.
Stoffskiftet skal være godt regulert ja, men han kan ta blodprøver å sjekke etter vitamin mangel generelt. :)
Mest sansynlig så tar han da blodprøver å henviser eller tar en gynekologisk sjekk:) for å se om alt står bra til :) hvertfall i første omgang. Og ville bedt om å bli sjekket for BV, da dette kan forhindre graviditet også .
Takk for svar <3 ja, jeg skal sjekke det ut. Har tidligere brukt salve/krem for BV da vi har hatt mistanke om det, men aldri slått ut på noe test… ikke lett, mange faktorer som kan spille inn.
 
Man skal ikke øke dosen med levaksin og forhøye stoffskifte for å bli gravid. Noen må øke dosene bittelitt når man blir gravid spesielt de med type 1 diabetes. Men dette sier legen fra om om det er tilfelle.
Stoffskiftet skal være godt regulert ja, men han kan ta blodprøver å sjekke etter vitamin mangel generelt. :)
Mest sansynlig så tar han da blodprøver å henviser eller tar en gynekologisk sjekk:) for å se om alt står bra til :) hvertfall i første omgang. Og ville bedt om å bli sjekket for BV, da dette kan forhindre graviditet også .
Kan jeg spørre hva BV er?

Jeg har også lavt stoffskifte, og har fått klarsignal fra legen min med å prøve å bli gravid, ettersom stoffskifte er stabilt og med fine verdier. Sjekker også jevnlig vitaminer og mineraler.
 
Kan jeg spørre hva BV er?

Jeg har også lavt stoffskifte, og har fått klarsignal fra legen min med å prøve å bli gravid, ettersom stoffskifte er stabilt og med fine verdier. Sjekker også jevnlig vitaminer og mineraler.
Ja, jeg har lavt stoffskifte selv:) og når det er godt regulert og fine verdier så skal det ikke være noe problem å bli gravid :)
BV er bakteriell vaginose :) bakterie i underlivet som behandles med antibiotika :) du kan jo Google det å se om du er har noen symtomer på det. Tror noen har det uten symtomer også? Litt usikker. Har ikke sjekket meg for det selv. Men har tenkt da vi slitet litt med å bli gravide nå. Først se om behandlingen til mannen hjelper nå ;)

Men uansett masse lykke til. Å det skader jo ikke med ei litta sjekk uansett :)

Kan jeg spørre hvor lenge dete har prøvd ? Vi har en datter på 19 mnd å vi har jo klart det før. Så rart det drøyer sånn nå :/
 
Ja, jeg har lavt stoffskifte selv:) og når det er godt regulert og fine verdier så skal det ikke være noe problem å bli gravid :)
BV er bakteriell vaginose :) bakterie i underlivet som behandles med antibiotika :) du kan jo Google det å se om du er har noen symtomer på det. Tror noen har det uten symtomer også? Litt usikker. Har ikke sjekket meg for det selv. Men har tenkt da vi slitet litt med å bli gravide nå. Først se om behandlingen til mannen hjelper nå ;)

Men uansett masse lykke til. Å det skader jo ikke med ei litta sjekk uansett :)

Kan jeg spørre hvor lenge dete har prøvd ? Vi har en datter på 19 mnd å vi har jo klart det før. Så rart det drøyer sånn nå :/
Aah, takk! Har ingen symptomer for det, men absolutt noe å sjekke ut dersom tiden drøyer.
Har time hos gyno i desember for celleprøver, men mulig jeg prøver å pushe den litt frem dersom det ikke går innen november!

Vi har ikke vært prøvere lenge, snart klar for pp3 nå - jeg er bare veldig utålmodig :) Jeg har blitt gravid tidligere også, da med kobberspiral i, på den ene gangen vi hadde oss på typ fire måneder (var med exen) - så enten hadde han supersperm, eller så hadde vi maks (u)flaks den gang da :laughing002 Endte i abort, siden jeg hadde time for konisering pga grove celleforandringer, og litt andre faktorer. Fikk en liten infeksjon av aborten, så har vært litt engstelig for å ha fått tette eggledere, men gyno mente at jeg ikke burde bekymre meg, siden infeksjonen var liten og jeg fikk antibiotika raskt - og siden tette eggledere ofte blir forårsaker av klamydia - noe jeg ikke hadde. Vurderer å bestille time for å få kontrastvæske bare for å utelukke tette eggledere. Kjedelig å prøve et helt år, også viser det seg at det faktisk er en grunn for at det ikke gikk:wtf:

Hvor lenge har dere prøvd?
 
Haha, 3 pp er jo ingen ting:) trodde dere hadde holdt på lenge. Vi Jar prøvd eller jeg har gått uten prevensjon i 1 år snart. Prøvd ordentlig i sånn 8 pp vel?? Ca. Å det skjer ingen ting forløpig. Mannen hadde infeksjon i kroppen. Går på antibiotika nå. Kan være derfor det har drøya. Så om det ikke går nå i løpet av 2 mnd så skal jeg sjekke meg. Men jeg håper denna kuren for mannen skal hjelpe litt:)

Uansett så er det jo fint å sjekke alt. Mest sannsynlig er det ingen ting. Friske par kan jo bruke opp til et år før det klaffer. Men skjønner man blir uthodmodig. Er det sjæl. Klokka tikker. :p
 
Jeg var hos privat gyn for kartlegging etter å ha prøvd i ett år å bli gravid. Alle blodprøvene var fine bortsett fra TSH som var på 5,8 (skal ligge mellom 0,5 og 3,6). Gyn sa at tsh ideelt burde ligge på 1,5-2,5 for å bli gravid. Ble satt på den laveste dosen Levaxin (25 mikrogram), og ble gravid halvannen måned etter:joyful:! Kan jo være tilfeldig, men betenkelig at det klaffet med én gang TSH ble lavere:bored: Fastlegen virket ikke særlig imponert da:hilarious: Da jeg fortalte dette til kommunal jordmor sa hun at hun hadde vært borti det flere ganger!
 
Back
Topp