Lavt stoffskifte og gravid

batMam

Glad i forumet
Junilykke2018
Er det flere som har det?! Jeg går nå på Erfa, og kjenner meg veldig usikker på dosen.. Er såååå trøtt... Og glemmer dosen, og tar litt i hist og pist... Min nye fastlege vil jeg skal tilbake på Levaxin, da han ikke har satt seg inn i bruken av Erfa. Han sier han skal sette seg inn i den, så det er jo bra! Skal ta nye blodprøver neste gang om 3-4 uker. Glemte å be han ta stoffskifteprøver i forrige uke, og han ville vente med blodprøver til etter sv.uke 12.

Er det flere som har det?! Jeg går nå på Erfa, og kjenner meg veldig usikker på dosen.. Er såååå trøtt... Og glemmer dosen, og tar litt i hist og pist... Min nye fastlege vil jeg skal tilbake på Levaxin, da han ikke har satt seg inn i bruken av Erfa. Han sier han skal sette seg inn i den, så det er jo bra! Skal ta nye blodprøver neste gang om 3-4 uker. Glemte å be han ta stoffskifteprøver i forrige uke, og han ville vente med blodprøver til etter sv.uke 12.

Jeg var hos legen i uke 7 og tok første blodprøver da, da var stoffskifte allerede blitt noe lavere enn før jeg ble gravid. Økte da med 30% dose levaxin og 4 uker etter var stoffskifte i balanse igjen. Er når 13+5 og skal snart ta nye blodprøver for å se om jeg må øke. Legen vil ta blodprøver hver 4 uke. Jeg leste tidlig at man i utgp. kan øke med 30% levaxin med en gang det foreligger en positiv graviditetstest, men legen min ville vite verdiene mine først. Er jo helt naturlig å være trøtt når man er gravid, men kjenner meg igjen i usikkerheten. Ved Levaxin er det hvertfall viktig å ta medisinen til ca samme tid hver dag, gjerne en 1/2t før måltid, eventuelt 2t etter måltid. Har ingen erfaring med Erfa. Fastlegen min er hvertfall veldig opptatt av at stoffskiftet ligger innenfor referanseområdet under graviditeten, rart om du må "minne han" på å sjekke verdiene dine. Blodprøver for stoffskifte kan du jo fint ta selv om andre prøver må vente :)

Rart du må vente så lenge med å måle! Jeg er 10 uker på vei og har målt 2x allerede... Foreløpig har jeg ikke hatt behov for å øke dosen Levaxin, men vet av erfaring at jeg må det etterhvert.

Ja, skulle være unødvendig å be om blodprøver ved lavt stoffskifte.. Synes det er vanskelig å skille mellom normal graviditetsplager, og plager av stoffskiftet/hverdagen.. Sover så utrolig mye for tida..... Hmmm... Får høre med gynekolog på mandag..

Back
Topp