Lavt stoffskifte og første kontrolltime

tingeling1990

Glad i forumet
Hei!
Jeg fikk beskjed med legen om å ta kontakt med en gang jeg ble gravid mtp stoffskiftet og dosering av medisin. Har hatt lavt stoffskifte i 9 år.
Legen er visst opptatt flere uker frem i tid og jeg har fått time med en turnuslege. Stoffskifte mitt har vært litt på bærtur i det siste og jeg gruer meg litt til å komme til en mindre erfaren lege :/
I følge min utregning er jeg idag 5+2 på vei. Så jeg vil være over 6 uker på vei når jeg får timen. Er det noen som vet hva legen kommer til å gjøre den timen? Er det blodprøver og så for å komme tilbake lengre ute i svagerskapet eller tar de foreks UL når jeg først er der? Andre med stoffskifteproblem og erfaring?
Har i tillegg PCOS og dette er første graviditet :)

Hei jeg har også lavt stoffskifte og er gravid 11+0 og fikk akkurat samme beskjed. Stoffskiftet mitt ble også litt opp og ned da jeg ble gravid men holder på å stabiliserer seg nå. Du må ha med urinprøve til legen og hos legen blir det bare tatt de vanlige blodprøvene for å finne rett dosering.og så går du og legen igjennom alle medisiner er ingen undersøkelser etter min erfaring for senere Dette er min første graviditet også

Hei jeg har også lavt stoffskifte og er gravid 11+0 og fikk akkurat samme beskjed. Stoffskiftet mitt ble også litt opp og ned da jeg ble gravid men holder på å stabiliserer seg nå. Du må ha med urinprøve til legen og hos legen blir det bare tatt de vanlige blodprøvene for å finne rett dosering.og så går du og legen igjennom alle medisiner er ingen undersøkelser etter min erfaring for senere Dette er min første graviditet også

Tusen takk for svar :) vil liksom ha med samboer på timene der vi får vite mere om barnet, men viss det er bare stoffskiftet så trenger ikke han å bli med :)

Jeg er gravid nå. Å har snakket med endokrinolog han har økt dosen min. For han sa at man burde ha TSH på rundt 1 når man går gravid.
Så han økte levaxin min og jeg må gå på kontroll hver 4 uke.

Jeg er gravid nå. Å har snakket med endokrinolog han har økt dosen min. For han sa at man burde ha TSH på rundt 1 når man går gravid.
Så han økte levaxin min og jeg må gå på kontroll hver 4 uke.

Høres ut som hva legen min har planlagt også :) problemet er at min TSH var på 3.4 i februar og jeg måtte øke dosen.. for 3 uker siden var TSH 1.5 og jeg økte litt til.. så er spent om jeg må øke enda mer nå som jeg er gravid! :)

Back
Topp