Lavt stoffskifte etter MA/SA

H

HPHH

Guest
Hei alle sammen!

Jeg tok en abort 2. august som følge av MA. Tok delvis utskrapning med vakuum 11. august.

Jeg tok blodprøver 31.08 som viser TSH på 2,1. Den 30.09 tok jeg nye blodprøver ifm noe annet, og da viser TSH 4,5 som tyder på lavt stoffskifte.

Noen andre som har opplevd lavt stoffskifte etter en MA/SA?

Til info er Fritt T4 på 17,2.

Ikke etter MA/SA, men etter fødselen. Ble diagnostisert med postpartum tyreoiditt, som er en tilstand med forbigående lavt stoffskifte. Jeg hadde først høyt, så lavt. Det kan skje 1-6 mndr etter fødsel, men også etter abort. Varigheten varierer, men det vil gå over hos de fleste innen ett år.

Ikke etter MA/SA, men etter fødselen. Ble diagnostisert med postpartum tyreoiditt, som er en tilstand med forbigående lavt stoffskifte. Jeg hadde først høyt, så lavt. Det kan skje 1-6 mndr etter fødsel, men også etter abort. Varigheten varierer, men det vil gå over hos de fleste innen ett år.
Takk! :-)
Måtte du begynne på medisiner?

Jeg fikk høyt stoffskifte eller va det lav etter flere sa. Tok blodprøver flere ganger. Ble tilslutt sendt til en spesialist på dette. Jeg husker lite av tiden. Jeg va så sliten av alt. Og fikk ikke ro i kroppen. Men alt va greit. Tok flere måneder så ble ting stabilt

Back
Topp