Lavt stoffskifte etter fødsel og amming

Celol

Andre møte med forumet
Etter fødsel fikk jeg problemer med skjoldbruskkjertelen og hadde en periode høyt stoffskifte. Jeg har følt meg sliten i det siste og tok nå nye prøver som viste veldig lave verdier og jeg har begynt på medisin for å få normale verdier igjen. Jeg har alltid hatt masse melk (overproduksjon deluxe), men har i det siste merket at brystene har blitt mindre sprengte. Jeg trodde i mitt stille sinn at melken endelig hadde tilpasset seg babyen, men han har dessverre gått litt ned i vekt i det siste.. jeg ser nå at jeg har fått mindre melkeproduksjon og tror det har sammenheng med det lave stoffskiftet mitt. Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen som har erfaring med at melkeproduksjonen tar seg opp igjen/normaliseres når stoffskiftet blir mer stabilt? Eller er ammingen nå litt tapt? Babyen er straks 5 mnd, og skulle gjerne ammet litt til, men ser at det ikke er like spennende lenger for han..
 
Ingen problemer med ammingen her til tross for stoffskifteproblemer. Ikke hørt om i min familie eller krets blant de som har lavt stoffskifte
 
har lavt stoffskifte og hadde problemer med å få nok melk. vet ikke om det har noen sammenheng da, jeg går på levaxin og både under svangerskap og mens jeg ammet sjekket jeg stoffskifte ofte og justerte medisinering...
jeg pumpet det jeg orket mellom ammingene for å prøve å øke produksjon uten at det hjalp. Men jeg klarte å fullamme til ca 6 mnd, etter at vi innførte mat gikk produksjonen min veldig ned og ved 11 mnd har det helt slutt.
 
har lavt stoffskifte og hadde problemer med å få nok melk. vet ikke om det har noen sammenheng da, jeg går på levaxin og både under svangerskap og mens jeg ammet sjekket jeg stoffskifte ofte og justerte medisinering...
jeg pumpet det jeg orket mellom ammingene for å prøve å øke produksjon uten at det hjalp. Men jeg klarte å fullamme til ca 6 mnd, etter at vi innførte mat gikk produksjonen min veldig ned og ved 11 mnd har det helt slutt.
Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men føler det er eneste logiske forklaringen for min del. Når jeg hadde høyt hadde jeg masse melk, når jeg fikk lavt forsvant nesten melkeproduksjonen. Nå har jeg fått levaxin, og etter litt justering har melkeproduksjonen blitt bedre igjen. Var bare interessant å høre om det var flere som hadde opplevd en sammenheng der :)
 
Back
Topp