Lavt stoffskifte eller bare gravid?

Nienor

Glad i forumet
Heisann!
Hadde blitt glad om noen kunne svare for jeg begynner seriøst å lure litt.
 
Jeg er gravid i uke 22, men fremdeles har den fantastiske rosa sky følelsen man visstnok skal få når man går gravid totalt uteblitt.
 
I stedet er jeg trøtt døgnet rundt. Etter 12 timer med søvn har jeg problemer med å stå opp og jeg føler at jeg ikke "kommer i gang". Selv om jeg går tur, er på jobb eller hva jeg måtte finne på, er jeg strømpe trøtt hele dagen. Har på en måte vondt i øyehulene når jeg står opp og det går og presser hele dagen. Etter ca. 10 timers dag blir øynene mine nå rød og væskefylte hvis jeg ikke får lukke de igjen.
Saken er den at jeg føler meg mer og mer sliten for hver dag som går.
 
Ønsker jo å være i litt bedre form, for jeg orker snart ingenting lenger... Dette er veldig ulikt den meg som jeg kjenner.
 
Er dette bare normalt trøtt fordi jeg er gravid, eller kan det være stoffskifte? Har ikke lyst til å virke som en hypokonder ovenfor legen min...
 
I svangerskapet skal det være lav terskel for ting. Så be om en ekstra sjekk og fortell hvordan du har det. For å sjekke om det er lavt stoffskifte skal det jo bare noen enkle blodprøver til, så vet du jo sikkert om det er det eller ei.
 
Nevner at svangerskapsdepresjon også kan ha noen av disse symptomene.
 
Uansett - hvis du føler deg trøtt og dårlig og ikke får kost deg med svangerskapet, så er det god nok grunn til å høre med lege eller jordmor. Du er ikke hypokonder når du tar kroppen din på alvor!
 
Lykke til!
 
Back
Topp