Lavt stoffskifte, bli gravid

nerinna

Betatt av forumet
Vi har forsøkt i over ett år nå uten hell. Jeg har mistenkt en stund at stoffskifte mitt har vært for lavt. Uregelmessige sykluser, unormalt sliten og slapp i tillegg til familiær opphopning.
Fikk konstatert lavt stoffskifte for to uker siden og har endelig startet med medisiner. :D

Nå ser jeg veldig optimistisk på fremtiden og håper prøveperiodene fremover blir enklere. Krysser fingrene for stabil syklus og at det blir lettere å finne EL.

Er det noen her som har erfaringer med at spiren satt etter oppstart med levaxin? :)

Jeg hadde egentlig gitt opp litt, men ser et lite håp i det fjerne for at dette kanskje går allikevel.
 
Hadd lavt stoffskifte i 17 år og fire barn?blitt gravid nesten med prev på alle fire,har i tilegg blitt lett gravid men mistet :)
 
Prøvde ikke da jeg fikk påvist lavt stoffskifte, så begynte på medisiner en stund før vi begynte å prøve. Sønnen tok 4 PP’er, nr 2 har vi sålangt brukt 24 PP’er på. Har alltid hatt stabile sykluser :confused005
 
Vi har forsøkt i over ett år nå uten hell. Jeg har mistenkt en stund at stoffskifte mitt har vært for lavt. Uregelmessige sykluser, unormalt sliten og slapp i tillegg til familiær opphopning.
Fikk konstatert lavt stoffskifte for to uker siden og har endelig startet med medisiner. :D

Nå ser jeg veldig optimistisk på fremtiden og håper prøveperiodene fremover blir enklere. Krysser fingrene for stabil syklus og at det blir lettere å finne EL.

Er det noen her som har erfaringer med at spiren satt etter oppstart med levaxin? :)

Jeg hadde egentlig gitt opp litt, men ser et lite håp i det fjerne for at dette kanskje går allikevel.
Jeg har mista en gang, så fått uregelmessige sykluser etterpå og det ble oppdaget lavt stoffskifte. Begynte med Levaxin og syklusen ble normal, i tillegg hadde jeg allerede fått resept på Letrozol pga lange sykluser. Men er overbevist om at stabilt stoffskifte var avgjørende for meg og jeg er nå 17 uker på vei :) Klaffa på pp 2 etter oppstart av Levaxin. Masse lykke til :love2
 
Jeg har mistet to ganger på 6mnd og fant ut i uke 5 i graviditet nr 2 at jeg hadde lavt stoffskifte. Mistet et par uker etterpå. Overbevist om at dette har en sammenheng, da det å bli gravid og holde på en graviditet er helt avhengig av stoffskiftet til mor. Håper du får stabilisert stoffskiftet og at spiren sitter snart:Heartred
 
Har fått to barn med mens jeg har gått på Levaxin mot lavt stoffskifte. Ikke noe problem å bli gravid for min del. Første satt på PP1 og nr 2 på PP2. Aldri mistet:)
 
Jeg må ligge mellom 0,5 og 1 i tsh, å i øvre på ft4 og Ft3 for å i det hele ha en stabil syklus.
Jeg har begynt å etterspørre prøvesvar hver gang jeg tar nye prøver for æ ha en viss kontroll selv. Veldig vanlig å ha vitaminmangel med lavt stoffskifte så lurt å sjekke det å om det ikke er gjort, burde ligge i øvre referanse av vitaminer. Feiler og prøver, fikk ls i 2016 og først nå begynner jeg å få kontroll:joyful: kan anbefale ls gruppa på fb, lært mye der:happy:
 
Tusen takk for svar! Ga meg litt mer håp :rolleyes: skal til kontroll om en måned så får vi se hvordan det er da.

Skal sjekke ut gruppa på fb, takk for tips! Kjenner på kroppen at jeg føler meg mye mer opplagt og i "vater" om dagen. Så noe er mer riktig nå enn det var hvertfall :D
 
Jeg ble IKKE gravid og hadde plager fra h*lvete i forbindelse med eggløsning og mens før jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte og begynte på levaxin..takker høyere makter for den gynekologen som fant utav hva som feilte meg.

Ble raskt gravid to ganger etter det, men mistet. Jeg mistenker jo at det var pga at dosen ikke var stor nok, og tsh dermed for høyt til at kroppen klarte beholde.

Lå da på mellom 3 og 4.
Etterhvert som legen økte dosen og tsh sank, ble jeg igjen gravid og denne gangen går det bra❤️er snart 29 uker nå og tsh ligger fint rett under 1 :happy:
 
Jeg ble IKKE gravid og hadde plager fra h*lvete i forbindelse med eggløsning og mens før jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte og begynte på levaxin..takker høyere makter for den gynekologen som fant utav hva som feilte meg.

Ble raskt gravid to ganger etter det, men mistet. Jeg mistenker jo at det var pga at dosen ikke var stor nok, og tsh dermed for høyt til at kroppen klarte beholde.

Lå da på mellom 3 og 4.
Etterhvert som legen økte dosen og tsh sank, ble jeg igjen gravid og denne gangen går det bra❤️er snart 29 uker nå og tsh ligger fint rett under 1 :happy:

enig med deg. Jeg har mistet to ganger nå på 6mnd pga det dumme lave stoffskiftet. Tsh’en min var på 8!! Fant det ut i uke 6 nå sist og såå glad for å ha funnet det ut. Nå må jeg få tsh ned på normalt nivå før vi prøver igjen.
Kan jeg spørre deg hva t3 pg t4 ligger på hos deg? Føler det også er en viktig faktor.
Min tsh ligger på 2,68 nå. T3 3,88 og T4 15. så har en liten vei å gå først..
 
Du, det vet jeg ikke.. Har liksom ikke spurt legen om det. Hun har bare sagt at det ligger innenfor referanseområdet som er trygt for gravide.. Skal ta nye prøver om 2-3 uker, så da kan jeg spørre :happy:
enig med deg. Jeg har mistet to ganger nå på 6mnd pga det dumme lave stoffskiftet. Tsh’en min var på 8!! Fant det ut i uke 6 nå sist og såå glad for å ha funnet det ut. Nå må jeg få tsh ned på normalt nivå før vi prøver igjen.
Kan jeg spørre deg hva t3 pg t4 ligger på hos deg? Føler det også er en viktig faktor.
Min tsh ligger på 2,68 nå. T3 3,88 og T4 15. så har en liten vei å gå først..
 
Du, det vet jeg ikke.. Har liksom ikke spurt legen om det. Hun har bare sagt at det ligger innenfor referanseområdet som er trygt for gravide.. Skal ta nye prøver om 2-3 uker, så da kan jeg spørre :happy:

ok:happy: jeg skjønner. Var bare om du visste det. Jeg liker å ha kontroll på resultatene selv også:rolleyes:
 
Back
Topp