Lavt SF mål...

Lykkeliten85

Betatt av forumet
var på kontroll i dag. Og der viste symfysemålet akurat det samme som for 2 uker siden.
Sansynligvis har lille i magen snudd side siden sist, og ligger litt anderledes nå.
Jordmor var ikke bekymret, da hjerterytmen, blodtrykket og urinen var fin.
Men ville alikevel det skulle sjekkes.
Jeg har ligget innenfor normalen, men på undersiden hele tiden. Alle kommenterer hæ??? Har du ikke lenger igjen? Og så så liten mage??
Egentlig litt irriterende å høre etter hvert...

Jordmor ringte hvertfal sykehuset, og de ville hun skulle sende en hendvendelse, så ringer de meg om time. Sansynligvis over helgen.
Jeg er ikke bekymret. Gleder meg egentlig bare til en "ekstra" ultralyd:p

Men tankene spinner jo litt...
Om de finner avvik på vekst, så blir jeg vel satt i gang, eller...?
Andre med erfaring?

Fordi magen har sunket?H*n ligger jo lenger nede....

Jeg hadde heller ikke vokst så mye, lå på nesten det samme som for to uker siden og spurte også om dette men legen sa at det er fordi magen har sunket, alt annet var ok så ingen grunn til bekymring :) Kjekt med ekstra ul da;);)

Fordi magen har sunket?H*n ligger jo lenger nede....

Jeg hadde heller ikke vokst så mye, lå på nesten det samme som for to uker siden og spurte også om dette men legen sa at det er fordi magen har sunket, alt annet var ok så ingen grunn til bekymring :) Kjekt med ekstra ul da;);)
Nei, magen har ikke sunket...
det gjorde den aldri med de andre 2 heller, før fødselen...
Det var så vidt hun kom til å måle, for han ligger langt opp under ribbeina... så magen er høy:p

Min jordmor har sakt at synker magemål når det nærmer seg termin så nærmer det seg fødsel :) sf-målet synker når baby linger helt nedi bekkenet :) Så tror nok du snart får møte babyen din :)

Min jordmor har sakt at synker magemål når det nærmer seg termin så nærmer det seg fødsel :) sf-målet synker når baby linger helt nedi bekkenet :) Så tror nok du snart får møte babyen din :)
Njai... vet ikke helt... sist kontroll, trodde hun at hodet var mer eller mindre festet, og låg laaangt nedi bekkenet...
men etter dette, har han snudd og vridd på seg. Hodet ligger på skakke nedi der nå, og ryggen på andre siden. Hodet var nå mer løst en sist...

Så egentlig tror både jeg og jordmor at det lave målet er grunnet "stillingen" til babyen.
Men siden målet viste det det viste, så ville hun heller sjekke det opp...

Godt å få det sjekket opp uansett.
Men kan godt se at om de små endrer stilling i magen så endres sf målet

Håper du får noe bedre svar på ekstra kontroll :):)
Ja, satser på det:)
Blir spennende å se...
Men kjenner det hadde vært greit å fått det overstått før helgen... men jordmor regnet med de ringte over helga. Det sest jo ikke på som en hastesak. Og det er jo forsåvidt bra:p

Jeg hadde også samme mål nå som for 2 uker siden. Jordmor mente det var fordi baby har sunket lengre ned.

Ny kontroll neste uke, så gjenstår å se hvordan det ser ut da.

For også masse kommentarer om hvor liten magen er, men det har jeg fått i alle svangerskap.

Jeg hadde også samme mål nå som for 2 uker siden. Jordmor mente det var fordi baby har sunket lengre ned.

Ny kontroll neste uke, så gjenstår å se hvordan det ser ut da.

For også masse kommentarer om hvor liten magen er, men det har jeg fått i alle svangerskap.
Blir spennende å se neste uke da:happy:

Denne magen er jo skyhøy... har ikke sunket.
Men det har nok med stillingen å gjøre vil jeg tro...
blir spennende å se;)

var på kontroll i dag. Og der viste symfysemålet akurat det samme som for 2 uker siden.
Sansynligvis har lille i magen snudd side siden sist, og ligger litt anderledes nå.
Jordmor var ikke bekymret, da hjerterytmen, blodtrykket og urinen var fin.
Men ville alikevel det skulle sjekkes.
Jeg har ligget innenfor normalen, men på undersiden hele tiden. Alle kommenterer hæ??? Har du ikke lenger igjen? Og så så liten mage??
Egentlig litt irriterende å høre etter hvert...

Jordmor ringte hvertfal sykehuset, og de ville hun skulle sende en hendvendelse, så ringer de meg om time. Sansynligvis over helgen.
Jeg er ikke bekymret. Gleder meg egentlig bare til en "ekstra" ultralyd:p

Men tankene spinner jo litt...
Om de finner avvik på vekst, så blir jeg vel satt i gang, eller...?
Andre med erfaring?
Samme skjedde meg. Og jeg hadde også veldig liten mage, men det skal ikke ha noe å si fikk jeg høre. Blodtrykkshopp hadde jeg og, noe som ble fulgt opp og det gikk seg til etter hvert. Mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for :)

Njai... vet ikke helt... sist kontroll, trodde hun at hodet var mer eller mindre festet, og låg laaangt nedi bekkenet...
men etter dette, har han snudd og vridd på seg. Hodet ligger på skakke nedi der nå, og ryggen på andre siden. Hodet var nå mer løst en sist...

Så egentlig tror både jeg og jordmor at det lave målet er grunnet "stillingen" til babyen.
Men siden målet viste det det viste, så ville hun heller sjekke det opp...
Bedre å få det sjekket :) Fikk beskjed med min første at hodet var festet, også når fødsel var i gang var det ikke det alikevell

Jeg hadde nesten samme på sist kontroll som 5 uker tidligere, og ble sendt på sykehuset for sjekk. Fikk beskjed om å ikke bekymre meg siden alt annet så fint ut. Var på ul en uke etter kontroll og alt var hel fint!:) men godt å bli fulgt opp!:)

Jeg hadde nesten samme på sist kontroll som 5 uker tidligere, og ble sendt på sykehuset for sjekk. Fikk beskjed om å ikke bekymre meg siden alt annet så fint ut. Var på ul en uke etter kontroll og alt var hel fint!:) men godt å bli fulgt opp!:)
Ok. Godt å høre!
Men jeg synes jo også at det er godt de sjekker...

Back
Topp