Lavt SF-mål

*tropisk*

Forelsket i forumet
Var med jordmor idag og hun målte SF målet flere ganger, men syntes det var lavt, 22 co i uke 26, så ligger under den røde streken og må tilbake neste uke for nytt mål. Har alltid ligget over den røre streken i tidligere svangerskap.
Kjenner jeg blir litt bekymret og at det er lenge å vente en hel uke å lure på om alt er som det skal...

Håper alt er bra med deg og lille!:-) Krysser fingrene for dere!♡ Ofte er det vel ikke noe å bekymre seg for, men veldig greit at de både dobbel og trippelsjekker. Ei bekjent av meg var på jevnlige vekstmålinger her i sommer, for hun lå under på sf-målet hele veien.. Siste måling ble tatt på termindatoen, fremdeles under på sf-mål. Ut kom ei perfekt jente, 10 dager på overtid, og veide i overkant av 3,5kg og var 51cm lang:-)

Hvor har du ligget på tidligere mål? Eller er det første gangen du måler i dette svangerskapet?

Håper alt er bra med deg og lille!:) Krysser fingrene for dere!♡ Ofte er det vel ikke noe å bekymre seg for, men veldig greit at de både dobbel og trippelsjekker. Ei bekjent av meg var på jevnlige vekstmålinger her i sommer, for hun lå under på sf-målet hele veien.. Siste måling ble tatt på termindatoen, fremdeles under på sf-mål. Ut kom ei perfekt jente, 10 dager på overtid, og veide i overkant av 3,5kg og var 51cm lang:)

Hvor har du ligget på tidligere mål? Eller er det første gangen du måler i dette svangerskapet?

Føler at vi har d bra, jeg spiser godt og hviler når jeg kan, og babyen er meget aktiv og sparker mye:) men kjenner jeg bekymrer/lurer litt på dette nå..

Har ligget akkurat på den røre streken de to andre gangene hun har målt, men nå var det under.

Da jeg gikk med jentene har målet alltid vært over rødestreken begge gangene i hele graviditeten.

Føler at vi har d bra, jeg spiser godt og hviler når jeg kan, og babyen er meget aktiv og sparker mye:) men kjenner jeg bekymrer/lurer litt på dette nå..

Har ligget akkurat på den røre streken de to andre gangene hun har målt, men nå var det under.

Da jeg gikk med jentene har målet alltid vært over rødestreken begge gangene i hele graviditeten.
Det er bra da!:-) Det blir jo såklart til at man lurer på det når man får en sånn beskjed og ikke har vært borti det før.. Får satse på at det er oppløftende nyheter neste uke!:-) Hadde jm vært bekymret, så hadde hun nok sendt deg videre på dagen og ikke venta en hel uke:-)

Det er bra da!:) Det blir jo såklart til at man lurer på det når man får en sånn beskjed og ikke har vært borti det før.. Får satse på at det er oppløftende nyheter neste uke!:) Hadde jm vært bekymret, så hadde hun nok sendt deg videre på dagen og ikke venta en hel uke:)

Ja regner med det:) får prøve å slå meg til ro med det:)

Er ikke alle som ligger over hele veien, jeg har vært over og under, men lille i magen har det bare fint i magehuset. Noen har mer fostervann enn andre også, og det varierer jo fra svangerskap til svangerskap, satser på at alt er fin :) lykke til ;)

Lykke til! Og som de andre har sagt så form: det er sikkert i skjønneste orden :) Men du får ringe jm eller lege hvis bekymringen blir større. Det er jo bare du som kan kjenne på det:)

Har du vært på vekstkontroll? Jeg ble henvist i dag grunnet lave SF mål de to side gangene. Det var under den røde streken men ikke utenfor det grønne så jordmor var litt usikker. Ble enige om at det var bedre å sjekke en gang for mye en for lite så da blir det en ekstra ultralyd :-)

Har du vært på vekstkontroll? Jeg ble henvist i dag grunnet lave SF mål de to side gangene. Det var under den røde streken men ikke utenfor det grønne så jordmor var litt usikker. Ble enige om at det var bedre å sjekke en gang for mye en for lite så da blir det en ekstra ultralyd :)

nå har jeg vært på ny kontroll med jordmor, målet hadde vokst litt og låg akkurat på rødestreken, 24 cm i uke 27. jeg har også fått en vekstkontroll på ultralyd som viste - 8,77% mindre vekst enn normalt akkurat nå, men legen mente at dette ville babyen ta igjen etter hvert. om ikke var det ikke mye under gjennomsnittet:)

nå har jeg vært på ny kontroll med jordmor, målet hadde vokst litt og låg akkurat på rødestreken, 24 cm i uke 27. jeg har også fått en vekstkontroll på ultralyd som viste - 8,77% mindre vekst enn normalt akkurat nå, men legen mente at dette ville babyen ta igjen etter hvert. om ikke var det ikke mye under gjennomsnittet:)

Så bra, det hørtes ikke ut som mye under gjennomsnittet nei :) jeg er i uke 29 og har SF mål på 25cm så blir spennende å se hvor stor lillegutt er på vekstkontrollen:) har bare målt to ganger, men var like lav i forhold til den røde streken i uke 25 også.

Back
Topp