Lavt SF mål uke 30

lillan80

Andre møte med forumet
Flere som har hatt lave SF mål? Var hos fastlege til svangerskapskontroll i morrest (29+6). Er nå henvist til vekstestimering på fosterdiagnostikk og venter på tilbakemelding derfra om time. Kjenner jeg ble rimelig bekymra for om jeg går rundt med morkakesvikt eller noe... Har bare to målinger av SF så langt. Den første i 24+4 var på 22,5 cm, noe lavt sa jm da. I dag 29+6 målte fastlegen SF til å være 24,5 cm... Lurer på om hun var vant til å gjøre slike målinger. Hun virka veldig usikker...

Pussig at du skrev dette nå. Jeg er 30+1 og var hos jm i dag. Ble mål til 25 cm. Jeg er også henvist til vekstkontroll, timen blir Ca i uke 32 sa jm

Ok, da er jeg ikke helt alene... Jeg har allerede en time til UL for å se på morkakeplasseringa i neste uke. Da gjør de muligens vekstestimeringa da i samme slengen..

Jeg ble målt til 22 cm når jeg var 24+0 og 25 cm når jeg var 28+0. Når jeg var på 3D ul (28+3) sa hun at SF målet mitt var under gjennomsnittet men at babyen var litt over gjennomsnittet.
Så alt såg bra ut :)
Og hun trodde han kom til å veie rundt 3600 når han blir født.
Jeg er litt lang i overkroppen så han har nok god plass [emoji14]

Ah - det var godt å høre! Jeg er også generelt lang (180 cm). Tok det lang tid fra du ble henvist til UL til du fikk time?

Ah - det var godt å høre! Jeg er også generelt lang (180 cm). Tok det lang tid fra du ble henvist til UL til du fikk time?

Jeg bestilte time i god tid selv til 3D ul mest for å få bilder å video av han egentlig [emoji87]
Hverken jordmor eller lege har kommentert på målene mine så jeg tenkte ikke noe på det :p

Hadde 22 cm i uke 24+1. I dag 28 cm på 29+5. Litt under gjennomsnittet hele tiden. På ultralyd i uke 27+5 ble han estimert til å være litt under gjennomsnittet stor.:)

Jeg var inne hos jordmor i dag selv, er 28 + 0. Og ble målt til 23cm, som også er litt lite. Jeg skal derfor inn til jm igjen neste uke for å ta et nytt mål og da eventuelt bestille ultralyd for vekstkontroll. Litt skummel beskjed å få selv synes jeg.

Flere som har hatt lave SF mål? Var hos fastlege til svangerskapskontroll i morrest (29+6). Er nå henvist til vekstestimering på fosterdiagnostikk og venter på tilbakemelding derfra om time. Kjenner jeg ble rimelig bekymra for om jeg går rundt med morkakesvikt eller noe... Har bare to målinger av SF så langt. Den første i 24+4 var på 22,5 cm, noe lavt sa jm da. I dag 29+6 målte fastlegen SF til å være 24,5 cm... Lurer på om hun var vant til å gjøre slike målinger. Hun virka veldig usikker...

Det kan fort virke som det er mer avvik enn det som faktisk er reelt med tanke på at de to målingene du har er tatt av to forskjellige personer. Uansett bra med henvisning så det kan sjekkes ut nærmere. Jeg har ligget på streken hele veien, men var nesten på utkanten av det lysegrå feltet sist gang (høyt mål ikke lavt) var på sjukehuset ikke lenge etterpå og da blei vesla målt og lå akkuratt på gjennomsnittet så de målingene er uansett ikke 100%. Viktigste er vel også at babyen følger sin kurve hele veien:)

Mitt symfemål i sluttn av uke 33 tilsvarte symfemål til uke 26. Vært til vekstkontroll og den ligger rett over normalen :)

Lavt sf-mål jeg også. Men vesla er estimert til 3% over snitt. Hadde lavt sf-mål med første også, og hun ble født 3200 g på overtid. Så tror ikke sf-måla har stort å si egentlig :p

Jenta mi ble født 39 + 5, og var slett ikke lita. 3980 gram og 50 cm. Stor og helt perfekt!

Back
Topp