Lavt SF-mål. Noen med erfaringer?

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Var hos jordmor i uke 27+2 der hun målte SF-målet til helt under vekstkurvene på skjemaet. 23 cm. Målet var også noe avflatet siden sist måling. Kun opp 0,5-1 cm ifølge målinga. Kjenner jeg ble litt bekymra, men vet at det ikke trenger å bety noe galt. Skal inn på vekstkontroll på sykehuset 28+2.
Noen som har opplevd noe lignende?

Ikke helt det samme, men ved begge graviditetene mine droppet SF målet fra like under gjennomsnittet til nederst på skjemaet rundt uke 35-36. Var på vekstestimering begge gangene som viste ca gjennomsnittlig størrelse. Begge jentene var en del under gjennomsnittet da de ble født til termin (2,7 og 2,8kg) men begge var friske og raske uten noen problemer :)

En venninne som fikk masse oppfølging på grunn av lavt SF-mål. Alle ultralyder viste en frisk og fin baby, og ut kom en gutt på 3,6 kg. Så helt gjennomsnittlig selv om magemålet var litt lite ☺️ Håper og tror at alt er fint med dere også - og så er det så fint at man får så god oppfølging uansett ☺️

Jeg har vært motsatt hatt høyt sf mål og bittesmå babyer. Mitt inntrykk er at sf mål handler vel så mye om hvordan du bærer babyen. Det viktigste er at du følger din kurve.

Back
Topp