Lavt nivå av folsyre!

Sølvjenta

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Hei.

Jeg har siden fjor høst tatt folsyre og Vitamin-D tilskudd fordi mine verdier var så lave. Når jeg ble gravid fortsatte jeg på disse siden de var innenfor anbefalingene, jeg klarte ikke å bruke Life**** sin gravidpakke da de kom i retur. Underveis tok jeg flere blodprøver, da viste både D-vitamin og Folsyre-nivåene at de var så lave at legen og jm lurte på om jeg i det heletatt hadde gått på de. Jeg har som sagt tatt dette hver dag siden fjor høst. Er dette skadlig for forstret med så lave verdier? Er i uke 17 nå, og har vært på TUL og ting ser greit ut.

Hilsen en bekymret, kommende mamma
 
Hei.

Jeg har siden fjor høst tatt folsyre og Vitamin-D tilskudd fordi mine verdier var så lave. Når jeg ble gravid fortsatte jeg på disse siden de var innenfor anbefalingene, jeg klarte ikke å bruke Life**** sin gravidpakke da de kom i retur. Underveis tok jeg flere blodprøver, da viste både D-vitamin og Folsyre-nivåene at de var så lave at legen og jm lurte på om jeg i det heletatt hadde gått på de. Jeg har som sagt tatt dette hver dag siden fjor høst. Er dette skadlig for forstret med så lave verdier? Er i uke 17 nå, og har vært på TUL og ting ser greit ut.

Hilsen en bekymret, kommende mamma

Hei.
Vitamin D trengs for å bygge skjelettet, og for å forbygge en rekke andre sykdommer. Hvis du kaster opp tablettene så har de nok ikke blitt tatt opp i kroppen din. Jeg vil råde deg til å snakke med legen evt jordmoren din hva du videre skal gjøre. Det finnes en rekke tlskudd som inneholder D-vitaminer. Kan det være aktuelt å bytte produkt hvis de bare kommer i retur.

Mvh Kari, Komplett apotek
 
Back
Topp