Lavt folatnivå uke 38?

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Noen som har noen erfaring med det?
Legen ringte nå og sa at jeg hadde ganske lavt folatnivå, så jeg lurer på om det har noe å si nå på slutten av svangerskapet?

Vet jo at det er viktig i første trimester, men er jo først nå det har vært lavt.

Hadde forøvrig tomme jernlagre. Blodprosenten var ok med 10,9%.
 
Nevrorørene er dannet. Tror ikke det har så mye å si i tredje semester
 
Jeg hadde det samme i uke 33. Men legen sa ikke så mye på det, bare ga meg resept på tabletter og b12 sprøyter. Hos meg var forlat,b12 og jernlagrene veldig lav. Og blodprosenten var veldig lav. Eneste hun sa var at jeg måtte få det opp til fødselen. Så jeg og lille var klar til den.
 
Jeg hadde det samme i uke 33. Men legen sa ikke så mye på det, bare ga meg resept på tabletter og b12 sprøyter. Hos meg var forlat,b12 og jernlagrene veldig lav. Og blodprosenten var veldig lav. Eneste hun sa var at jeg måtte få det opp til fødselen. Så jeg og lille var klar til den.
Ja, får vel bare kjøre på med tabletter. Hun kan jo komme når som helst nå 38+0 imorgen. Kjenner jeg gruer meg litt til fødselen med tanke på jernlagrene.. Med tanke på krefter og overskudd. Men man finner vel frem de mest utrolige kreftene under fødsel :)
 
Jeg fikk beskjed forrige uke at jeg hadde veldig lav Hb og jern var på 9. Det har det vært siden blodprøvene i januar og ingen har sagt noe til meg før nå, selv om jeg har spurt de siste kontrollene pga jeg har vært så trøtt og sliten i tillegg til ubehagelige anfall med tungpust osv. Utrolig dårlig.
Fikk beskjed om og ta 100 mg jern frem mot fødsel. Så bare gnu på med "masse" jern og vitaminer. Det skal jeg :p
 
Hadde det i uke 36, det og b12, fikk resept på en vitamin som heter tribe og har tatt den, og nå er verdiene normale :)
 
Back
Topp