Lavt blodtrykk

Baby_2022_2023

Andre møte med forumet
Er det flere her som sliter med lavt blodtrykk?

Ligget på 80/62, men målt nå oppe i 95/60. Merker selv at jeg er fryktelig slapp, kvalm og svimmel. Klarer ikke stå lenge uten å få blodtrykksfall, og har svimt av en gang jeg skulle reise meg opp.

Lurer på om noen har noen tips som kan hjelpe.. legen sier det ikke er noe de får gjort med det, utenom at jeg må være flink til å spise og drikke. Men sliter med å få i meg spesielt mat pga jeg føler meg dårlig og kvalm.

Jeg også. Du må nesten bare (bokstavelig talt) bite i det sure eplet og spise/drikke mer, for er det noe som gjør det verre er å utsette måltider :depressed: Hva med rett i koppen-måltider eller frukt om matlysta er dårlig?:love2

Begynte med jerntilskudd, har merka litt mindre til svimmelheten nå faktisk

Har lavt blodtrykk også. Prøver å få i meg en god del Farris. Og småspise ofte. Det hjelper for meg. Men kjenner det altså, tror det er vanskelig å bli kvitt helt. Iallefall når man er gravid

Helt likt her, 83/55 sist måling kjennes på kroppen, forsøker å spise og drikke nok, men er fortsatt kvalm..

Ja hun målte lavt blodtrykk på meg i går og sa det var helt normalt og ikke noe å tenke på. Føler meg konstant sliten

Jeg fikk beskjed fra legen om å bevege beina og spise salt lakris, det får opp blodtrykket. Dette var før graviditeten da, lakris skal vel begrenses litt i svangerskapet.
Ellers syntes jeg det hjelper godt å ligge på gulvet med beina lent oppover veggen

Back
Topp