Lavt blodtrykk

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hei andre med lavt blodtrykk!
Hvor ille er det, og blir det gjort noen tiltak/sykemeldinger for det?

Jeg var vist på 90/50, og må tilbake på oppfølging hos legen til uka + mer blodprøver. Har falt endel de siste par ukene.

Last edited:
Hei André med lavt blodtrykk!

Jeg var vist på 90/50, og må tilbake på oppfølging hos legen til uka + mer blodprøver. Har falt endel de siste par ukene.
Jeg har også det, men har ingen plager med det (har lavt blodtrykk som ikke-gravid også), så slipper ytterligere tiltak men har fått beskjed om at jeg gjerne kan få i meg mye væske og spise en del salt mat :)

Jeg har også lavt blodtrykk og ligger på rundt det samme som deg. Besvimer hvis jeg reiser meg for fort eller står for lenge og er stort sett svimmel hele tiden :wacky: Hadde nok sykemeldt meg bare av dette også men nå er jo jeg sykemeldt av flere årsaker da :p Her klarer jeg ikke jobben min ettersom det krever at jeg ofte står lenge av gangen under stell ol. Har fått samme beskjed som FrkVerpesyk, salt mat og masse vann :) Har ikke blitt fulgt opp noe ekstra pga dette.

Jeg har lavt blodtrykk til vanlig også (men innenfor normalen), og sist legebesøk ble det målt til litt lavere enn det pleier å være. Men jeg husker ikke akkurat hva det var. Jeg blir svimmel innimellom spesielt hvis det er varmt/tett luft og/eller hvis jeg har spist eller drukket litt for lite. Fikk beskjed om å huske å drikke masse, men ellers ikke noe spesielt.

Last edited:
Hei andre med lavt blodtrykk!

Hei!

Jeg hadde på første kontroll 105/55 og andre kontroll 95/50. Ligger lavt til vanlig også, og har ikke fått noe ekstra oppfølging. Drikk mye vann og spis salt mat var alt av tips. Er en del svimmel, men de gjorde ingenting med dette i forrige svangerskap heller. Er 100% i jobb.

Ligger på ca det samme som deg. Men har lavt til vanlig også. Kjenner det hvis jeg må stå, spesielt i varme eller tett luft. Begynner da å svette, og blir uvel.. hvis jeg ikke får lagt meg ned da, så går jeg i bakken. Har ikke vært så mange tilfeller til nå. Med førstemann besvimte jeg selv om jeg lå nede i sofaen! Håper ikke det blir så ille denne gangen :)

Lavt her også og fikk samme beskjed som eg ser flere andre har fått:) drikk godt med væske og få i seg salt. Utenom det ingenting :)

Back
Topp