Lavt blodtrykk

lykkelise<3

Forelsket i forumet
Hei! Er det flere som sliter med dette? Sist jeg var hos legen var blodtrykket 95 over 51, og fikk høre at det er normalt for gravide å ha lavt blodtrykk tidlig i svangerskapet) jeg hadde det sist svangerskap også men kan ikke huske at det varte så lenge).

Problemet er at det kjennes ut som jeg skal besvime hver gang jeg reiser meg/brå bevegelser. Noen som vet når det avtar? Som sagt så var det ikke like ille forrige svangerskap, da var jeg nesten ikke svimmel selv om blodtrykket var lavt. Begynner å bli slitsomt da det går utover trening og hverdagen på jobb og hjemme generelt [emoji32]

Er 14+5

Det varme været kan være med å bidra til at det ligger lavt, i tillegg til graviditeten. Drikker du nok væske? :) Det kan hjelpe litt :)

Jeg hadde det sånn i fjor med min første svangerskap og da måtte jeg å leve med det hele svangerskapet :)
Det har jeg fått igjen i denne svangerskapet og jeg har det ganske bra... Jeg blir svimmel mange ganger men jeg prøver å reiser meg opp forsiktig, passer på å drikke mye vann, alikeveal så noen ganger det er så ille alt jeg kan ikke bevege meg ellers hvis det skjer mens jeg går eller er i aktivitet så prøver jeg å sitte fordi nå skjenner jeg det veldig godt :)

Mitt blodtrykk pleie å ligge som 86-45; 84-43... Og når jeg har det høyt er 65-96 pluss minus :)
Den laveste jeg har hatt var 36-68 da mannen min kjørte meg til legevakten fordi jeg var borte på en måtte... Kunne ikke snakke eller noen ting :(

Back
Topp