Lavt blodtrykk

englemamma18

Elsker forumet
Trenger desperat råd mot lavt blodtrykk, da det begynner å bli svært frustrerende at jeg nesten svimer av hver gang jeg reiser meg eller beveger meg brått.. :(
Tar gjerne imot alt fra dokumenterte metoder til kjerringråd :)

Drikk masse vann :)
Drikker jeg mer vann enn jeg allerede gjør, kommer jeg ikke til å gjøre annet enn å fly på do tror jeg. Men merker det godt de dagene jeg ikke drikker så mye vann, så det er ikke dumt :) Eneste tipset jeg fikk av legen var å spise litt og drikke mye vann. Synes egentlig ikke det hjelper så veldig mye :P

Masse vann (sånn at du føler deg som et vandrende badebasseng :p ) og lakris er det som hjelper her. Sliter med lavt blodtrykk og blodtrykksfall "til vanlig" :)

Har du sjekket blodprosent og jernlagre? Kanskje du kunne hatt nytte av litt jern en (kort) periode?
Du kan kanskje bytte ut noe av vannmengden med Farris? Da får du også i deg litt salt.
Lavt blodsukker kan også gjøre deg svimmel/ør og uvel når du reiser deg, så pass på å spise jevnlig :)

Vet du hva blodtrykket ditt er? Jeg målte i går Og syntes det virket lavt. Da hadde jeg 110/50. Jeg merker hvis jeg reiser meg fort at jeg svimler , men ellers føler jeg meg bra!

Vet du hva blodtrykket ditt er? Jeg målte i går Og syntes det virket lavt. Da hadde jeg 110/50. Jeg merker hvis jeg reiser meg fort at jeg svimler , men ellers føler jeg meg bra!
Jeg husker ikke, men legen poengterte at jeg måtte være forsiktig, og helst ikke kjøre bil hvis jeg følte meg litt ør.. Så vet bare at det er lavt, og at det påvirker meg veldig..

Har du sjekket blodprosent og jernlagre? Kanskje du kunne hatt nytte av litt jern en (kort) periode?
Du kan kanskje bytte ut noe av vannmengden med Farris? Da får du også i deg litt salt.
Lavt blodsukker kan også gjøre deg svimmel/ør og uvel når du reiser deg, så pass på å spise jevnlig :)
Blodprosent og jernlagre var helt fine :)
Drikker mye kullsyrevann i tillegg til vanlig vann, men kan kanskje øke dosen litt :)

Back
Topp