Lavt blodtrykk

LilleFighter2016

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg har vært på kontroll hos jm idag. Jeg har fått enda lavere blodtrykk siden sist. Jeg hadde 100/70 og idag 80/50. Jeg kjenner at jeg blir litt bekymret for det. Er det unødvendig å bekymre seg? :) lillemor har det ellers bra i magen og jeg fikk høre hjertelyden for første gang :)

Jeg vet ikke hvilken betydning lavt blodtrykk kan ha i graviditeten, men jeg håper noen kan svare deg :-) Vet at man kan bli svimmel etc.

Det er helt normalt. Jeg har lavt blodtrykk fra før av 50/90 og målte enda lavere for et par dager siden, har fått spm om hvordan det er mulig at jeg holder meg på bena haha. Det som er viktig er: 1. Hemoglobin nivå - mitt har vært dalende derfor har legen sagt at jeg må ta jern.
2. At du kan fungere- det lave blodtrykke gir seg ofte utslag i svimmelhet mm. Jeg har ikke mye av det ettersom mitt er lavt ellers også. Hvis du bare blir mer svimmel mm så må du gi legen beskjed om det. Tviler på at de kan gjøre noe med det men da er du hvertfall obs på å ikke kjøre (fare for å svime av), ta nok tilskudd, kanskje hvile mer- jobbe mindre.

Det er hvertfall det jeg vet fra min lege og min mor som selv er lege. Tar forbehold om at jg ikke vet hvordan det er om du fra før av går på medisiner eller har en sykdom.

Back
Topp