Lavt blodtrykk

Snorkfrøkena

Betatt av forumet
Var hos legen i går, og blodtrykket målte 90/40. Sliter med at jeg er mye svimmel. Legen ble litt stresset over de lave tallene, må tilbake neste uke for å følge opp. Hun mente at det kunne lede til hjertestans? Har aldri hørt om det før og nå må jeg bekymre meg for det i tillegg... :-P

Oi... Jeg har også lavt blodtrykk. Men aner ikke hvilke tall osv.. Har bare hørt at det egentlig bare er en helsegevinst å ha lavt blodtrykk da man generelt får høyere med alderen og at høyt er det som ikke er bra.
Håper det ikke er så gale som det hørtes ut da!! (Av og til synes jeg leger kan si litt for mye før de vet sikkert..) makan til bekymring en sånn beskjed gir..:/

Oi... Jeg har også lavt blodtrykk. Men aner ikke hvilke tall osv.. Har bare hørt at det egentlig bare er en helsegevinst å ha lavt blodtrykk da man generelt får høyere med alderen og at høyt er det som ikke er bra.
Håper det ikke er så gale som det hørtes ut da!! (Av og til synes jeg leger kan si litt for mye før de vet sikkert..) makan til bekymring en sånn beskjed gir..:/

Er det jeg har hørt også, så ble veldig overrasket da jeg aldri har hørt at det kan gå utover hjertet før. Ja, akkurat den kommentaren kunne hun spart seg for :-P

Jeg har ikke fått konstantert lavt blodtrykk, men har ikke akkurat høyt blodtrykk til vanlig, og den siste uken så har jeg holdt på å besvime x-antall ganger om jeg reiser meg for fort. Til tider er jeg svimmel bare jeg sitter rett opp og ned også. Sliter samtidig med å få i meg nok væske, da det ikke er noe flytende som frister.. Med unntak av redbull, og det kan jeg jo ikke drikke -,- :P

Når jeg gikk på sykepleien så lærte jeg at en måtte ha 100 i overtrykk for at en skal pumpe blod til hodet. Har aldri hørt noe om hjertestans.
Uansett sikkert ikke sunt hvis hjernen ikke får nok blod så veldig fint du får oppfølging.

Back
Topp