Lavt blodtrykk

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Begynner å slite med det lave blodtrykket mitt...
Blir svimmel av å stå for lenge, ligge på ryggen og besvimer om jeg reiser meg for fort opp.:confused:
Skikkelig ekkelt igrunn.

Noen andre som har det slikt, og/eller har tips å komme med?
 
Jeg blir fort svimmel når jeg reiser meg fort, og så sliter jeg en del med hodepine. Kommer og går.

Legen sjekket blodtrykket og sa at det var fint. Så blir spennende å se hva blodprøvene sier.

Er ekkelt å bli svimmel :(
 
Jeg blir fort svimmel når jeg reiser meg fort, og så sliter jeg en del med hodepine. Kommer og går.

Legen sjekket blodtrykket og sa at det var fint. Så blir spennende å se hva blodprøvene sier.

Er ekkelt å bli svimmel :(
Ja, venter også på blodprøvene. Irriterende at ikke det er så mye å gjøre med svimmlingen...
 
Farris for å utjevne med salter i kroppen.. evt lakris om du liker det :)
Når man tisser mer så endrer væskebalansen i kroppen seg og det går mer salter og mineraler ut enn inn :)
Drikke også mye vann og væske for å øke blodtrykk også :)
 
Slet med ekstremt lavt blodtrykk de første ukene, og disse tiltakene hjalp meg max, spes farris :)
Måtte kjøpe med og ha på jobb også :)
 
Skikkelig ubehagelig med konstant svimmelhet.
Legen har sjekket blodtrykk og puls, alt så fint ut. Mistenker litt jern mangel, blir fort ekstra svimmel og trøtt av det så tar litt ekstra jern.. Men får høre med legen 6.1, skal inn å ta blodprøver osv da..
 
Jeg begynner å bli plaget av det her. Blir fort svimmel og må sette meg ned. I tillegg har jeg null energi. Er det noe vits å dra til legen for å måle blodtrykket egentlig? Eller får jeg bare beskjed om det samme? :p
 
Jeg begynner å bli plaget av det her. Blir fort svimmel og må sette meg ned. I tillegg har jeg null energi. Er det noe vits å dra til legen for å måle blodtrykket egentlig? Eller får jeg bare beskjed om det samme? :p

Du får beskjed om det samme :p
Men kan være greit å sjekke hvor lavt det eventuelt er da; )?
 
Du får beskjed om det samme :p
Men kan være greit å sjekke hvor lavt det eventuelt er da; )?

Ja, jeg tror jeg følger rådene her så ser jeg det an, blir det uholdbart når jeg begynner på jobb får jeg ringe inn å sjekke blodtrykk og blodprosent i neste uke. Takk for svar ❤️:happy:
 
Ja, jeg tror jeg følger rådene her så ser jeg det an, blir det uholdbart når jeg begynner på jobb får jeg ringe inn å sjekke blodtrykk og blodprosent i neste uke. Takk for svar ❤️:happy:

<3 god bedring hihi ;)
 
jeg svimte av i dag tidlig.. havna rett på gulvet.. heldigvis kjente jeg at det gikk den veien, så jeg rakk å sette meg ned først. mamma som er sykepleier, anbefalte meg å ha mariekjeks eller ritz kjeks, vedsiden av senga, som jeg spiser et par av før jeg står opp. så får man opp blodsukkeret litt. syns det hørtes ut som en god ide :D
 
salt og lakris, hjulpet litt, farris holder ikke. men å ha ekstra salt på maten osv.
å masse lakris.
og godt med drikke.
reise seg rolig, ikke bli sinna, ikke drikke kaffi, da stiger det fort og det er ikke godt!
ta pauser i ståing og trakking.
 
Takk for tips. Er hvertfall litt mer oppegående etter store inntak av lakris:p

Det er bra :) husk samtidig at lakris i større mengden kan virke lakserende :p
Men ja , det hjelper heldigvis <3
 
Back
Topp